Akademik ortamlarda olumsuz değerlendirilme korkusunun karar verme stratejileri üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada akademik ortamlarda olumsuz değerlendirilme korkusunun karar verme stratejileri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmaya İstanbul Arel Üniversitesi'nde öğrenim görmekte olan ön lisans, lisans ve lisansüstü seviyesinden 100 erkek, 100 kadın olmak üzere toplam 200 üniversite öğrencisi katılmıştır. Akademik ortamlarda olumsuz değerlendirilme korkusunu değerlendirmek için Akademik Ortamlarda Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ölçeği uygulanmıştır. Karar verme stratejileri ise Karar Stratejileri ölçeği ile değerlendirilmiştir. Araştırmada ölçeklerden elde edilen verilerin istatistiksel analizinde IBM SPSS Statistics 20 paket programı kullanılmış olup, bağımsız örneklem t-testi, Pearson korelasyon analizi ve regresyon analizinden faydalanılmıştır. Akademik ortamlarda olumsuz değerlendirilme korkusu ve karar verme stratejileri arasında yapılan korelasyon analizi sonucuna göre içtepisel karar verme, bağımlı karar verme ve kararsızlık boyutunda pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte akademik ortamlarda olumsuz değerlendirilme korkusu alt boyutlarından akademik ortamlarda davranışsal olumsuz değerlendirilme korkusu ve akademik ortamlarda bilişsel olumsuz değerlendirilme korkusu ile oluşturulan model mantıklı karar, bağımlı karar ve kararsızlık değişkenlerini anlamlı bir şekilde etkilerken, içtepisel karar değişkenini anlamlı bir şekilde etkilememektedir.Anahtar Kelimeler: Olumsuz Değerlendirilme Korkusu, Karar, Karar Verme Stratejileri In this study, the effect of fear of negative evaluation on decision-making strategies in academic environments has been investigated. A total of 200 university students 100 male, 100 female from associate, bachelor's and graduate levels studying at Istanbul Arel University participated in the study. In order to measure the fear of negative evaluation in academic environments, the scale for fear of negative evaluation in academic environments has been applied. Decision-making strategies have been evaluated with the scale for decision strategies. IBM SPSS statistics 20 package program has been used in the statistical analysis of the data obtained from the research and independent-sample t-test, Pearson correlation analysis and regression analysis have been used. According to the results of the correlation analysis between the fear of negative evaluation in academic environments and decision-making strategies, the conclusion is that there is a significant positive relationship in terms of impulsive decision making, dependent decision making and indecisiveness. On the other hand, the model decision formed by the fear of negative evaluation in academic environments and the fear of behavioral negative evaluation in academic environments and the fear of cognitive negative evaluation in academic environments significantly affect the logical decision, dependent decision and indecision variables, and do not significantly affect the impulsive decision variables.Key Words: Fear of Negative Evaluation, Decision, Decision Making Strategies
Collections