Hegel`den Derrida`ya sanatın sonu olgusu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Sonlar Meselesinin temelindeki en önemli etken olan tarih anlayışının değişimini, Tarihin Sonu nitelemesiyle Derrida'nın yeni tarih anlayışı üzerinden aktararak, günümüz düşünürlerine meseleyle ilgili yolu açan Hegel'in Mutlak Tini ve Nietzsche'nin 'Üst İnsan'ını dile getirerek başlıyor. Toplumsal alandaki tüm değişimi, Daniel Bell'in İdeolojilerin Sonu anlatımına ve Fukuyama'nın en ideal rejimi ilan edişine değinerek ve Slavoj Zizek'in evrenin sonunu sorgulayışını dile getirerek devam ediyor.Soncu argümanlar ekseninde, dönemin sanattaki yansımalarını 'Sanatın Sonu' adı altında ele alırken, yapısalcıların kurduğu sistematik dizgeyi söküme uğratma çabalarını; Walter Benjamin'in sanat yapıtındaki aura kaybını dile getirişiyle başlatıyor. Ranciere'in 'Temsiliyetten Kopuş'la gelen yeni estetik kaygılarla ilgili düşüncelerini, Roland Barthes'ın sanat yapıtından egemenliğini çeken sanatçısını, Baudrillard'ın gerçekliğin kayboluşunu, simülasyon dünyasını ve 'Sanat Komplosu' tanımlarını, Kuspit'in 'Sanatın Sonu'nu ilan edişini ve son olarak da Arthur Danto'nun 'Sanatın Sonundan Sonra' olarak ifade ettiği gelinen noktada, sanatın ne'liği sorunsalını ele alışını ortaya koyarak meseleyi irdeliyor. In this study, The Ends Issue is explained on the basis of Derrida's The End of History, as the conception of history has been completely changed and since this is the most important factor of the issue. It starts with Hegel's Absolute Spirit philosophy and continues with Nietzsche's Over Man thesis that have led the way through contemporary thinkers. All changes in the social field, that come into the open, as Daniel Bell's The End of Ideology expression, Fukuyama's announcing the final form of human government, and Slavoj Zizek's questioning the end of universe, are also explained.As result of the arguments axis, the reflections of the term The End of Art is explained, by The Loss of Aura in Walter Benjamin's philosophy, Ranciere's thoughts on the new aesthetics, Roland Barthes's artist that draws away its sovereignty from artwork, Baudrillard's Loss of Reality, Simulation as the imitation of real-world, also his Conspiracy of Art theory, Kuspit's announcing the End of Art and finally Danto's After the End of Art theories. By introducing all the opposite or similar thoughts, this study comes to the point of analyzing the question of `What is Art Today`.
Collections