Viral reklamların görsel iletişim tasarımıyla ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Viral reklamlar, dünya çapında uygulanan ve bilinen en etkili reklam türlerinden biridir. Bu nedenle viral reklamlar, sıradan reklam kampanyalarına, alternatif olarak; yenilikçi ve hedef kitleye kolay ulaşımı sayesinde kullanımı oldukça tercih edilen bir reklam türüdür. Dünyada viral pazarlama teknikleri, önemli bir gelişim göstermiştir. İnternette ve WOM (Word of Mouth) ağızdan ağıza iletişim kurma yoluyla mevcut olan iletişim ağından ve diğer kaynaklardan daha kolay yararlanabilmektedir. Türkiye'de viral reklamlara baktığımızda ise, günden güne gelişen iyi bir profil oluşumu bulunmaktadır. Viral advertisements are one of the most popular and efficient advertisements which are highly applied across the world. Therefore; viral advertisements are highly preferred as an alternative to ordinary advertisement campaigns thanks to its innovative usage and easy access by the target group. Recently, viral advertisement techniques have considerably been developed in the world. Communication network and other sources which are available today can be utilized much more easily through Internet and the method of Word of Mouth (WOM). When viral advertisements in Turkey are taken into consideration, it is realized that there is a good profile which is gradually getting better.
Collections