A statistical approach to web usability analysis
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
35 kişi üzerinde gerçekleştirilen bir anket ile Türkiye'deki e-ticaret sitelerinin bir kullanılabilirlik değerlendirilmesi yapılmıştır. Üç ayrı kategori ve toplam 28 sorudan oluşan bir anket ile veri toplanmıştır. Toplanan veriler ANOVA istatistiksel yöntemiyle analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, anketin temelde kullanılabilirlik sorularından oluşan ilk kategorisinde, araştırma konusu olan her iki site için üç ayrı alt kategori olduğunu göstermiştir. Yapmış olduğumuz ankete istinaden genel olarak bakıldığında tecrübeli Internet kullanıcılarının dahi Türk e-ticaret sitelerini ancak çok az kullanışlı bulduğunu görüyoruz. A survey is conducted on 35 experienced Internet users to asset the usability of Turkish e-Commerce Web sites. The data is collected using a 28 questions survey consisting of three categories. ANOVA method is used for the analysis of the survey data. The analysis indicate that the first category that includes questions about the usability of Web sites include three subcategories for both of the web sites as far as the usability is concerned. According to the survey, in general, even advanced Internet users find Turkish e-Commerce sites slightly useable.
Collections