Data collection and analysis on vanet
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde araçlar arasındaki iletişim kablosuz ağlar sayesinde sağlanmaktadır ve ihtiyaçlara bağlı olarak da kullanımı hızla artmaktadır. Kablosuz ağlar tüm dünyanın ilgi odağı haline gelmiş durumdadır ve özellikle tasarsız ağlar bunlardan biridir. Tasarsız ağlar çok adımlı iletişim sağlayan, altyapısız ve çoğunlukla hareketli düğümler tarafından kullanılan mekanizmalardır. Bu ağlarda düğümler hem yönlendirici görevi görür hemde diğer düğümler ile iletişim halinde olur. Tasarsız ağların kullanımı farklı yerlerde mümkündür bunlar üniversite kampüsleri, alışveriş merkezleri, ve hatta araçlar olarak örneklendirilebilinir.Tasarsız ağlarda düğümlerin hareketliliği önemsenmez. Düğümler hareketli ve hareketsiz olmak üzere ikiye ayrılır.Bu tezin amacı, araçlar arasında gerçekleşen veri alışverişi sonucu elde edilen istatistiki bilgilerin, en ucuz şekilde yol yapılandırmalarında, şoförlerin iş saatlerine riayetinde, saatlere göre yol yoğunluğunun hesaplanmasında kullanılmasını sağlanmaktır. Kullanılacak araçlar belediye otobüsleri ve analiz edilecek veriler de otobüslerin yol bilgileri ve hareket saatleri olarak belirlendi. Veri toplama kısmında, otobüs duraklarının koordinatlarını ve ana durağa varış-ayrılış saatlerini Istanbul Büyükşehir Belediyesi verdi. Veri analizi için Matlab aracı kullanıldı. Araçlar arası bağlantı 802.11 standardıyla sağlandı ve veri alışverişi icin yeni bir protokol C++ dilinde yazıldı. Google Earth aracı koordinatların ve mesafelerin doğruluğunu görmek için kullanıldı. Otobüsler arasındaki veri alışverişini görmek ve simulasyonları gerçeklemek için ns-2 aracı kullanıldı. Farklı veri iletimi aralıkları kullanılarak sonuçlar grafik ortama taşındı ve gün içinde İstanbulun hangi noktaları hakkında ne kadar veri sahibi olunduğu analiz edildi. Verinin yayılımı için gerekli yayın alanı değerleri değiştirilerek, 40 otobüs hattından fazla, binlerce hareketli ve onlarca hareketsiz düğüm kullanılarak daha fazla veri elde edildi ve analizleri yapıldı. Istanbul'un avrupa ve asya yakalarına geçişlerindeki veri alışverişlerideanalizler sonuncunda görüldü. The communication between devices is provided by wireless networks and it is growing rapidly, dependent on the needs. Wireless networks strike the attention of people throughout the world, and the ad hoc network is part of this attention. Ad hoc networks do not need structural mechanisms and are mostly used by the mobile nodes. In ad hoc networks the nodes act as a router and communicate with the other nodes. Ad hoc networks can be used in various places such as campus, shopping centers, buildings and vehicles.Ad hoc network systems without any infrastructure have two kinds of nodes which are mobile and fixed. Actually, node mobility is not taken into account.The aim of this thesis is to find the cheapest way to provide the practical statistical data that will be saved after communication between vehicles depend on road constructing, renewing, development and time schedule of the drivers etc. The data used in the analysis were the route and schedule information of the local city buses. Istanbul Metropolitan Municipality provided the coordinates of the bus stops and time tables for the data collection part. We used MATLAB to edit the data in data analysis part. We used 802.11 standards for the communication of the buses and C++ to create the protocol of data transmission. We wrote Google Earth scripts to observe the data correctness and coded TCL scripts for simulation in NS2 to see and analyze the data transfer between nodes, i.e., the buses. Different ranges of communication are used and analyzed, and their results are shown in this project. To collect more data, thousands of nodes are used, which represent more than 40 bus lines and their paths from different continents including Asia and Europe, which constitute the two sides of Istanbul.
Collections