Transforming Hacivat-Karagöz shadow play to an interactive-educational computer game
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde bilgisayar oyunlarının, oyuncuların kavrama yeteneğine etkisi veöğrenim aracı olarak kullanım potansiyeli bilinen bir gerçektir. Bu çalışmadageleneksel Türk Gölge Oyunu olan ve tarihte de eğlence ve eğitim amaçlı kullanılanHacivat-Karagöz Oyunu'nu eğitsel bir bilgisayar oyunu olarak hazırlamayıamaçladık. Geleneksel Hacivat-Karagöz Oyunu'ndan farklı olarak; oyunu yöneten,karakterleri canlandıran `hayali` lerin oyuncular, dolayısıyla çocuklar olmasınıhedefledik. Bu sayede edilgen bir izleyici yerine, etken bir oyuncu olarak, çocuklarınsosyal yeteneklerini geliştirmeyi ve yok olmaya yüz tutmuş önemli bir kültürmirasını gelecek nesillere aktarmayı amaçladık. Bu çalışmada; iki boyutlu, minyatürsanatı ile bağları olan Hacivat-Karagöz figürleri ve oyun elemanlarını üç boyutluolarak yeniden tasarladık. Bilgisayar kullanıcı etkileşimi için günümüz popülerarayüzleri yerine, alternatif ve yenilikçi bir arayüz olan Leap Motion cihazıkullanmayı hedefledik. Yapılan uyarlamalar, arayüz olarak geleneksel Hacivat-Karagöz tiyatrosunun bilgisayar ortamında simulasyonunu gerçekleştirmeyihedeflemektedir. Geleneksel figürlerin üç boyutlu bilgisayar ortamına aktarılması veinsan bilgisayar etkileşimi, bu çalışmadaki en zor adımların başında yer almaktadır.Teknik beceri ve bilgilerin yanında, sanatsal becerilerin de aynı oranda önemkazandığı bu çalışmanın gerçekleştirilebilirliğini ve zorluklarını belirlemiş olduk It is a known fact that computer games are influential on cognitive performance andthat they have a huge potential if used as learning tools. In this study, the aim is todesign an educational computer game based on Hacivat-Karagöz play, i.e. a Turkishshadow theater play. Instead of a classic shadow theater play, the current design letschildren direct the characters and tell their improvised story. The game is designed tobe helpful for improving the social abilities of children and as a side benefit it canhelp for keeping this valuable tradition alive. In this study, the outline of this game isprovided and the classic Hacivat-Karagöz characters are re-designed in 3D. Thechosen interaction medium is Leap Motion. HCI of leap motion is tested and theresults indicate that the designed UI is successful enough to let children simulate thebasic shadow theater tools. The redesign of these 2D-shadow theater characters in 3Dwas one of the most challenging steps. In order to tackle the task at hand, artisticskills were found to be equally important as technical skills. Although the currentdesign is sufficiently capable of what was initially required, the current game conceptneeds to be revised with people from different backgrounds in order to create a moreelaborate educational tool and to take the developed concept a step further.
Collections