Mobil pazarlama ve SMS (kısa mesaj) ile yapılan reklam ve kampanyaların tüketici davranışı üzerindeki etkilerine yönelik bir uygulama: Şanlıurfa örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mobilite kavramı ve mobil teknolojilerin hayatımıza girmesiyle birlikte bankacılık, eğlence, müşteri ilişkileri, satış geliştirme, ticaret gibi bir çok işlem mobil araçlara uygun hâle getirilmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde mobilitenin ortaya çıkardığı yeni bir pazarlama trendi olan mobil pazarlama ile ilgili literatür taramasına yer verilmiş ve mobil pazarlamanın başarı kriterlerine değinilmiştir.Doğru bir şekilde yapıldığı takdirde mobil pazarlama, markaların tüketici ile doğrudan iletişimi ve müşteri ilişkileri yönetimi için büyük avantajlar sağlayabilir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı mobil pazarlamaya yönelik tüketici eğilimlerini araştırmak ve mobil pazarlamanın günümüzdeki konumunu belirleyerek gelecekte ulaşacağı yer konusunda bir fikir oluşturmaktır. Çalışmanın teorik çerçevesini birinci ve ikinci bölüm oluştururken, üçüncü bölümde Şanlıurfa'da reklam ya da kampanya içerikli kısa mesajların tüketici davranışları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada Şanlıurfa'daki mobil telefon abonelerinin demografik yapısı irdelenmiş, çeşitli demografik faktörlere göre mobil pazarlama ile ilgili tutumları ölçülmüş, izinli pazarlama temelli ve ödüllü mobil pazarlamanın gerekliliği ortaya çıkarılmıştır. The concept of mobility is aligned with mobile media such as banking, entertainment, customer relationships and commerce. At the first chapter of the study a literature search on a new marketing trend, mobile marketing which is created by mobility and the performance factors of mobile marketing is mentioned.In case it is practised correctly, mobile marketing may accord many advantages for the direct communication between firms and customers. In this context, this study tries to research consumer trends on mobile marketing, defines location of mobile marketing and projects its future. While the first and the second chapter form the theoretical frame, at the third chapter, the effect of advertising messages on consumer behavior in Şanlıurfa is studied. In the study, demographic structure of mobile marketing in terms of some demographic factors are investigated. And it is found out that award-winning mobile marketing on the basis of permission marketing is required.
Collections