Öğretim elemanlarının sınıf yönetimi beceri düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Harran Üniversitesi'nde görev yapan öğretim elemanlarının sınıf yönetimi beceri düzeylerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Betimsel tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın verileri, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Harran Üniversitesi'nde görev yapan 274 öğretim elemanı ve aynı dönemde bu üniversitede öğrenim gören 816 öğrenciden elde edilmiştir.Öğretim elemanlarının sınıf yönetimi beceri düzeylerini belirlemek üzere Sınıf Yönetimi Yeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Ölçek, kendilerini değerlendirmek üzere öğretim elemanlarına ve derslerine giren öğretim elemanlarını değerlendirmek üzere öğrencilere uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Veriler değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel yöntemler olarak sayı, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Araştırmanın değişkenleri için Kolmogorov Smirnov-Normal Dağılım testi uygulanmıştır. Verilerin karşılaştırılmasında ikili gruplar için bağımsız t-Testi, ikiden fazla grupların analizinde ANOVA-Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğretim elemanlarının sınıf yönetimi beceri düzeyleri, öğretim elemanlarının görüşlerine göre yüksek düzeyde; öğrenci görüşlerine göre ise orta düzeyde bulunmuştur. Öğretim elemanlarının sınıf yönetimi beceri düzeyleri hakkındaki öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri arasında anlamlı fark ortaya çıkmıştır. Öğretim elemanlarının sınıf yönetimi beceri düzeyleri, öğretim elemanlarının cinsiyet, medeni durum, kıdem, okul türü ve akademik yayım değişkenleri açısından anlamlı farklılık göstermezken; akademik unvan, pedagojik formasyon, haftalık ders yükü, sınıf yönetimiyle ilgili kurs-seminer eğitimi ve sınıf yönetimiyle ilgili kitap okuma değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermiştir.Öğretim elemanlarının sınıf yönetimi beceri düzeyleri hakkındaki öğrenci görüşleri; öğrencilerin öğrenim türü, sınıf düzeyi, sınıf mevcudu ve haftalık ders yükü değişkenleri açısından anlamlı farklılık göstermezken; cinsiyet, okul türü, genel not ortalaması ve derslere devam durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Sınıf, Sınıf Yönetimi, Öğretim Elemanı, Pedagoji, Pedagojik Formasyon This research was conducted to examine the level of classroom management skills of lecturers working in Harran University. Research data were gathered from 274 lecturers and 816 students by using descriptive survey method in 2013-2014 educational year.Classroom Management Competency Scale was used to determine the level of classroom management skills of lecturers. Scale was applied to the lecturers for evaluating themselves and to students for evaluating their lecturers. Data gathered in this research were analyzed by Spss software. In evaluating data, percentage, numbers, mean and standart deviation were used as descriptive statistical methods. Kolmogorov Smirnov Normality test was carrid out for variables. In the analysis of data, parametric tests like Independent t-Test and One way ANOVA were also used.The analysis has indicated that the lecturers believe that their level of classroom management skills is high; according to student, it is, however, medium. The beliefs of lecturers and students about the level of classroom management skills of lecturers were found to be different significantly. On the other hand, the level of classroom management skills of lecturers was not differentiated significantly in terms of variables such as gender, marital status, seniority, school and academic publications, but it was differentiated significantly in terms of variables such as academic degree, pedagogic formation, weekly work load, course-seminar about classroom management and reading books about classroom management. The students' belief on lecturers' classroom management competency level showed no significant difference in terms of variables such as weekly work load, total number of classroom attendance, level of classroom, educational knowledge of students. It was however differentiated in terms of variables such as gender, school, overall grade point averages and attendance.Keywords: Classroom, Classroom Management, Lecturer, Pedagogy, Pedagogical Formation
Collections