Din eğitimi perspektifinde Kant`ın eğitim görüşü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Kant (ö.1804)'ın din, ahlak ve eğitim hakkındaki düşünceleri ele alınmaktadır. Araştırma, rasyonalist düşünme biçiminde din eğitiminin yerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, Kant'ın felsefesinde insanın ahlâkî bir varlık olduğunu, ahlâki eylemin insan için mümkün olduğunu ve ahlaki davranışların ontolojik açıdan insan için vazgeçilmez olduğunu ortaya koymuştur. İnsanı hem bu dünyada hem de ölümden sonraki hayatta mutluluğa sevk eden din eğitimi perspektifi ile Kant'ın düşünceleri arasında önemli bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Kant, Eğitim, Din Eğitimi, Felsefe, Din, Ahlak, Mutluluk. This study examines the thoughts of Kant (d. 1804) on religion, ethic and education. The research aims to find out the place of religious education in the rationalist thought. The study has revealed that in Kant's philosophy, human is an ethical existent, and moral action is possible for human being and ethical behavior is indispensable ontologically for human being. It has been found out that there is a significant relationship between Kant's thoughts and religious educational perspective which leads man to happiness both in this world and in the hereafter.Key words: Kant, Education, Religious Education, Philosophy, Religion, Ethics, Happiness.
Collections