Liselerde görev yapan öğretmenlerin kurumsal itibara ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, liselerde görev yapan öğretmenlerin kurumsal itibara ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma yaklaşımıyla desenlenmiştir. Araştırmanın doğasına uygun olarak nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada, araştırmacı tarafından hazırlanan altı açık uçlu soru ve bu sorulara bağlı alt sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmada seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçsal örnekleme yöntemi olan maksimum çeşitlilik örnekleme kullanılmıştır. Bu bağlamda 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili sınırlarında sosyo-ekonomik durumu düşük, orta ve yüksek olan ilçelerden birer lise ve her liseden 5 öğretmen olmak üzere toplam 15 öğretmenle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Katılımcılara kurumsal itibara ilişkin ku-rumsal itibarın 8 alt boyutu (kurumsal varlıkların kullanımı, yenilikçilik, yönetim kali-tesi, çalışanların insan ilişkileri yeteneği, çalışanların kurumsal performans yeteneği, finansal sağlamlık, ürün ve hizmet kalitesi, sosyal sorumluluk) ışığında sorular yönel-tilmiştir. Veriler, betimsel analiz yöntemiyle sınıflandırılmıştır. Araştırmada lise öğ-retmenlerinin görüşlerine göre kurumunitibarını etkileyen, sarsan ve güçlendiren fak-törlerle, iç itibarın dış itibarı ve dış itibarın iç itibarı etkileyen durumlar tespit edilmiş-tir. Araştırma sonucuna göre kurumsal itibarı bilimsel, sosyal, kültürel etkinlikle-rin, yeni öğretim teknolojilerini kuruma kazandırmanın, yaratıcılığı destekleyen okul iklimi oluşturmanın kurumsal itibarı etkilediği, sorumsuz davranan kadronun okulun itibarını sarsan bir durum oluşturduğu sonucuna varılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre eğitim yöneticilerinin kurumlarda bilimsel, sosyal, kültürel etkinliklere daha fazla zaman ayrılması ve yöneticilerin değişime açık olması, yenilikçilik çalışmalarını des-teklemesi konusunda önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kavramlar: İtibar, Kurumsal İtibar, Lise, Öğretmen. The aim of this study is to determine the views of high school teachers about organizational reputation. The study has been designed with a qualitative research approach. The phenomenology, one of the qualitative research design, has been used in this study as appropriate to the nature of the study. Semi-structured interview form consisting of six open-ended questions with follow-up questions has been used to collect data. The researcher has used purposive sampling method, maximum variation sampling, one of the non-random sampling methods, in the study. In this context, 15 high school teachers from three schools in three districts with different socio-economic status in Istanbul province has been se-lected to conduct interview. The participants have been asked the questions about organizational reputation related to the 8 factors of organizational reputation (the usage of organizational assets, innovation, quality of management, employees' com-munication skills, employees' organizational performans skills, financial solidness, product and service quality, social responsibility). The data obtained at the end of interviews have been classified into codes with descriptive analysis. In this study, the factors that effect organizational reputation have been estimated according to the views of high school teachers. According to this study, scientific, social and cultural activities in high scho-ols, new educational technologies, and supporting atmosphare of innovation activities in high schools effect organizational reputation. Furthermore, irresponsible behaviour of high school staff demolishes organizational reputation. Moreover, based on the results of this study, devoting more time on scientific, social and cultural activities in high schools, to be open to innovation activities in educational organizations are among suggestions for educational administrators. Key words: Reputation, Organizational Reputation, High School, Teacher.
Collections