Bireysel ve toplumsal alanda tasavvufî kişilik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tasavvuf'ta kişilik oluşumunun bireysel ve toplumsal görünümleri, bireyin ahlâkî ve manevî değerlerle bir bütünlük kurarak Allah'ın istediği kimlik oluşturmasıyla mümkündür. Kişi, benliğini arındırıp, kendisinde bulunan gayr-i İlâhî huyları atıp yerine güzel huylar yerleştirdiği zaman fert ve toplum olarak da Allah'ın kendisinde istediği özellikleri/ vasıfları yaşamış olur. Allah dışındaki her şeyden arınan, Allah ile gerçek bir bütünlük yakalayan insanın kalp, duygu, zihin ve fikir kontrolünü de sağlayarak tam bir hâle bürünmesi gerekir. Çünkü insan hayatındaki farkındalık ve dönüşümleri Allah'a tam bir kalbî selim ile yöneldiği zaman idrak etmeye başlar. İnsanın aslına dönüşü için Allah merkezli hayat sürdürmesi asıl gayedir. Gayr-i İlâhî etkilere karşı set çekmiş bir irade ancak bu şekilde gerçekleşebilir. Bu bağlamda kendi miʽracını tamamlamış olan kişinin sosyal bir varlık olması anlamında toplum ile bütünleşince de aynı davranışları ve tutumu sergilemesi şarttır. Aynı zamanda Allah ile olan yakınlıktan doğan ünsiyet sonucunda da kişinin kazandığı hâli daimi olarak zaman ve mekân tanımadan ebedileştirmesi gerekir.Mü'min bireyin Allah'ın rızasına uygun bir kimlikle yaşaması için Kur'ân'da belirtilen hususları yerine getirmesi gerekmektedir. Bunun aksi bir hayat olursa `mü'min kimlik` in oluşması mümkün değildir. Bu çalışma özet olarak, yukarıda ifade edilen bilgiler çerçevesinde hazırlanmıştır. Personality formation in Tasavvuft is possible with the individual and social appearance of the individual by forming an identty with the moral and spiritual values and establishing the identity that God desires. When the person cleans himself and replaces the non-divine habits with good habits and if he gets the habits that the God desire, he will surely achieve the good deeds as an individual and societ as whole.A person who realizes a true unity with God, who is purified from everything outside of God, must make a complete state by providing heart mind and opinicion control. Because one begins to perceive the awarencess and transformations in his life as he turns to God with a complete heart. İt is the real thing that man lives life based on God for the return of the original. A will that set aganist non-divine influence can only be achieved in this way. In this context, a person who has completed his own rise must have the same attitudes and behaviours when integrated into society as a social entity. At the same time, asa concequence of intimacy arising from closeness with God, it is necessary for the person to constantly perpetuate the state that he has come without distinction of time and place. A believer must fulfill the requirements of the Qur'an in order to live in accordance with God's will. If a life happens in the opposite way, it is not posssible for a person of faith to form. In summary, this study has been prepared within the frame of the above mentioned information.
Collections