Öğretmen görüşlerine göre yaygın eğitim yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma yaygın eğitim kurumlarından olan Halk Eğitimi Merkezi yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmen görüşlerine göre hangi durumda olduğunu incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada öğretmen görüşlerine göre yöneticilerin etik liderlik davranışlarının nasıl bir durumda olduğunun belirlenmesi hedeflenmiştir.Verilerin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar, 2018/2019 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa ilinde bulunan Halk Eğitimi Merkezlerinde görev yapan kadrolu öğretmenlerdir. Veriler Şanlıurfa'nın ilçelerinde görev yapan farklı branşlara sahip 30 öğretmen ile yapılan görüşmeden oluşmaktadır. Araştırmacı tarafından hazırlanan Yarı Yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Veriler hazırlanan görüşme formlarına kaydedilerek daha sonra İçerik Analizi yöntemiyle çözümlenmiştir.Araştırma bulgularına göre Halk Eğitimi Merkezi yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının alt boyutları olan karar vermede eşit ve adil olma, etkili iletişim kurma, çalışanların psikolojisini anlama ve iyi örnek olma durumlarının incelenen kurumların çoğunluğunda istenen durumda olduğu belirlenmiştir. Öğretmen görüşlerine göre yaygın eğitim yöneticilerinin etik liderlikle bağdaşmayan davranışlarıyla ilgili bulgular incelendiğinde ise daha çok ayrımcılık, kayırmacılık This study was conducted to investigate the ethical leadership behaviors of public education center managers, which is one of the non-formal education institutions, according to the teachers' views. In this research, it was aimed to determine the ethical leadership behaviors of the managers according to the opinions of the teachers.Interview method which is one of the qualitative research methods was used in data collection. Participants are permanent teachers working in the Public Education Centers in Şanlıurfa in the 2018-2019 academic year. The data consists of interviews with 30 teachers from different branches in Şanlıurfa. Semi-structured interview forms prepared by the researcher were used. The data were recorded on the interview forms and then analyzed with Content Analysis method.According to the research findings, Public education center managers are being equal and fair in deciding on the subdimensions of ethical leadership behavior, establishing effective communication, understanding of employees ' psychology and being a good example is determined to be in the desired state. When the findings of informal education managers' behaviors incompatible with ethical leadership were examined, it was determined that unethical behaviors such as discrimination, nepotism and non-transparency were seen in managers.
Collections