Eğitim yönetimi ve denetimi alanında yapılmış lisansüstü nicel tezlerin sistematik derlemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de Eğitim Yönetimi ve Denetimi bilim dalında 2009 yılından 2018 yılına kadar yapılmış lisansüstü nicel tezlerin genel eğilimlerini belirlemek, son on yıllık gelişimini değerlendirmek, tezlerde yapılan hataları ve eksiklikleri ortaya koymaktır. Bu amaçla çalışmalar; konu, metodoloji, veri analiz yöntemleri ve raporlanması gereken bazı veriler yönünden incelenmiştir.Araştırmada, sistematik derleme kullanılmıştır. Betimsel içerik analizi ile gruplara ayrılan nitel veriler basit istatistiki tekniklerle sayısallaştırılıp tablolara aktarılmıştır. Araştırma soruları doğrultusunda Eğitim Yönetimi ve Denetimi bilim dalında yapılmış 688 adet nicel tez incelenmiştir.Yapılan inceleme sonucunda, yüksek lisans düzeyinde örneği olan çalışmaların fazla olduğu, en çok örgütsel bağlılık, iş doyumu ve motivasyon konularının çalışıldığı tespit edilmiştir. Çalışmalar daha çok tarama deseni kullanılarak yapılmıştır. Öğretmen, öğretmen-yönetici ve öğrencilerin en çok çalışılan örneklem grubu olduğu görülmüştür.Tezlerin genelinde örnekleme büyüklüğünün hesaplanmadığı, veri toplama aracı olarak en çok ölçek kullanıldığı ve örgütsel bağlılık, iş doyumu ve liderlik konulu ölçeklerin ağırlıkta olduğu tespit edilmiştir. Genel olarak geçerlik ve güvenirlik yöntemi bilgisinin verildiği ve geçerlik türlerinden en çok yapı geçerliği, güvenirlik yöntemlerinden ise en çok Cronbach Alfa katsayısının verildiği tespit edilmiştir. Ayrıca, t-testi ve ANOVA yapan çalışmaların yoğunlukta olduğu, araştırmalarda genel olarak temel düzeyde analiz yapıldığı saptanmıştır. %74 oranında etki büyüklüğünün sayısal değerinin raporlanmadığı, raporlanan tezlerde ise etki büyüklüğünün %81 oranında yorumlandığı, %68 oranında standart hata ve güven aralığının raporlanmadığı bulgularına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim Yönetimi ve Denetimi, Bilimsel Rapor, Metodoloji, Tez İnceleme, Lisansüstü Tezler The aim of this study is to determine the general tendencies of postgraduate quantitative theses conducted in the field of Educational Management and Administration in Turkey between 2009 and 2018, to evaluate the development of the last ten years and to reveal the errors and deficiencies in the theses. For this purpose; theses were examined in terms of topic, methodology, data analysis methods, and reporting.The systematic review was used in the study. The qualitative data grouped by descriptive content analysis were quantified and presented in the tables via simple statistical techniques. In line with the research questions, 688 quantitative theses in the field of Educational Management and Administration were examined.As a result of the review, it was found that there are more sample studies with master's level and organizational commitment, job satisfaction and motivation were mostly studied topics. The studies were mostly done by using survey design. Teachers, teacher-manager and students were the most studied sample groups.It was found that the sample size was not calculated in most of the theses, the scales were mostly used as data collection tools and the scales on organizational commitment, job satisfaction and leadership were predominant. Overall, it was found that the reliability and validity information were given, among the validity types, construct validity was used the most, and among the reliability methods, Cronbach alpha was used the most. In addition, t-test and ANOVA were found to be intense, and in general, basic level analysis was performed in the theses. It was found that the numerical value of the effect size was not reported in 74% of the theses, the effect size was interpreted in the 81% of the theses reported effect size, and standard error and confidence interval were not reported in 68% of the theses.Key Words: Educational Management and Administration, Scientific Report, Methodology, Thesis Review, Graduate Theses
Collections