Mesleki ve teknik anadolu liselerinde görevyapan öğretmenlerin örgütsel adalet veörgütsel bağlılık seviyelerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan araştırmalara göre Türkiye‟de mesleki eğitim ile istihdamarasındaki ilişki ne yazık ki arzu edilen seviyede değildir. Mesleki ve teknikeğitim mezunlarının sektör, iş ve ekonomi çevrelerinin beklentilerinikarşılamaması ve istenilen niteliklere sahip olmaması her geçen gün busorunun etkilerinin hissedilmesine neden olmaktadır. Bu kurumlarda görevyapan öğretmenlerin tutum ve algılarının saptanması, Mesleki ve teknikAnadolu liselerinden mezun olan öğrencilerin daha nitelikli olmasında büyükbir önem arz edecektir. Bu çalışma 2018-2019 Eğitim Öğretim yılındaGaziantep ilindeki mesleki ve teknik Anadolu liselerinde görev yapanöğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkininaraştırılmasını amaçlamaktadır. Araştırmanın, örneklemini rastgele örneklemeyöntemi ile belirlenen 431 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonucundaulaşılan verilere göre örgütsel adalet algısı ile örgütsel bağlılık seviyesiarasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcılarınörgütsel adalet aritmetik ortalamaları genel olarak yüksek, örgütsel bağlılıkaritmetik ortalamaları da orta düzeyde tespit edilmiştir. Katılımcıların adaletalgısındaki artış bağlılıklarını doğru orantılı bir şekilde değiştirmiştir. According to the research the relationship between employment andvocational training in Turkey unfortunately is not at the desired level. Thefact that the graduates of Vocational and Technical Education do not meet theexpectations of the sector, business and economic circles and do not have thedesired qualifications cause the effects of this problem to be felt every day.Determining the attitudes and perceptions of the teachers working in theseinstitutions will be of great importance for the students who are graduatedfrom vocational and technical high schools. This study aims to investigate therelationship between organizational justice and organizational commitment ofteachers working in vocational and technical Anatolian high schools inGaziantep city province in the 2018-2019 academic year. The sample of thestudy consisted of 431 teachers determined by random sampling method. As aresult of the research, it was concluded that the perception of organizationaljustice had a significant effect on organizational commitment. Theorganizational justice averages of the participants were generally high and theorganizational commitment average was at medium level. The increase in theperceptions of the participants in fairness had a direct impact on theircommitment. The increase in participans of the preception in fairness hadchanged their commitment in a direct proportion.
Collections