Üniversite yönetici personelinin mesleki gelişim ihtiyaçları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mesleklerin hayatta kalabilmeleri için hızlı gelişen teknolojiye ayak uydurabilmeleri zorunlu bir hale gelmiştir. Teknolojiye ayak uyduramayan meslekler ne yazık ki kaybolup gitmişlerdir. Gerek özel sektörde gerekse kamu kurumlarında mesleklerin çağa ve teknolojiye uyum sağlayabilmeleri için sürekli gelişmeye açık olmaları gerekmektedir. Günümüzde iş yaşamında sıkça bahsi geçen `Mesleki Gelişim` kavramı ile çalışanların, alanlarındaki değişikliklere uyum sağlayabilmeleri için gerekli hizmet içi eğitimlere önem verilmesi gerekmektedir. Bir toplum sosyal, ekonomik ve teknolojik alanda başarılı bir şekilde kalkınmak istiyorsa eğitime önem vermek zorundadır. Yetişmiş insan gücü ile kalkınmanın gerçekleşeceği muhakkaktır. Bilime, eğitime ve teknolojiye ışık tutan ve topluma liderlik eden Üniversitelerde görev yapan yönetici personelin, daha verimli hizmet verebilmesi ve nitelikli bir iş ortamı oluşturabilmesi için kendilerini mesleki bakımdan geliştirmeleri gerekmektedir. Bu nedenle bu konu araştırmaya konu edinilerek, üniversitelerde yönetici pozisyonunda görev yapan personelin mesleki gelişim ihtiyaçlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada Harran Üniversitesi'nde görev yapan yönetici personelin görevlerini yürütürken karşılaştıkları sorunlar, yöneticiliğin zorlukları, mesleki gelişim ile ilgili eksiklikler ve ihtiyaç alanları, çözüm önerilerinin neler olacağı ile ilgili veriler toplanmıştır. Verilerin toplanmasında görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018/2019 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa ilinde bulunan Harran Üniversitesinde görev yapan yönetici personel oluşturmaktadır. Veriler, üniversitenin il merkezindeki yerleşkelerde görev yapan farklı ünvanlara sahip 21 yönetici personel ile yapılan görüşmeden oluşmaktadır. Araştırmada araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Veriler hazırlanan görüşme formlarına kaydedilerek daha sonra içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre Harran Üniversitesi'nde görev yapan yönetici personelin mesleki gelişimlerinin yeterli olmadığı, yönetici personel atamalarında liyakate önem verilmediği, mesleki gelişim ile ilgili etkinlikler ve hizmet içi eğitim faaliyetlerinin yeterince yapılmadığı yönünde eleştiriler tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Mesleki gelişim, Üniversite, Yönetici personel, Hizmet içi eğitim, Liyakat Professions have to keep up with the fast developing technology to be able to survive. Some professions that could not keep pace with the current technology have unfortunately disappeared. Both in the private sector and public institutions, professions require to be open to the continuous development in order to adapt to the age and technology. With the concept of professional development frequently mentioned nowadays in business life, it is necessary to give importance to the in-service trainings necessary for employees to adapt to the changes in their fields. If a society wishes to be successful in sociological, economical, and technological fields, it must give importance to education. It is certain that development will take place with trained man power. Administrative staffs who work in universities who shed light on science, education and technology and leads the society need to improve themselves professionally to be able to provide more efficient service and create a qualified work environment. That's why by including this subject in the research, it is aimed to determine the professional development needs of administrative staffs working in managerial positions in universities. In this research, data were collected about problems faced by administrative staffs at Harran University during their duties, difficulties of management, deficiencies and needs related to professional development, and possible solutions. Interview method was used for data collection. In the 2018-2019 academic year, the sample consists of the administrative staff of Harran University in Şanlıurfa. The data consist of interviews conducted with 21 managers who have different titles in the city center campuses of the University. Semi-structured interview forms prepared by the researcher were used. The data were recorded in prepared interview forms and then analyzed by content analysis method. According to the research data, the study has found that the administrative staff's professional development at Harran University isn't sufficient, competence is disregarded when the staff are appointed, in-service training and professional development activities are not adequate. Key Words: Professional development, University, Administrative staff, In-service Training, Competence.
Collections