Gaziantep ili Nizip ilçesinde tüketicilerin tavuk eti ve yumurta tüketim düzeyleri ile tüketim alışkanlıklarının incelenmesi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
GAZİANTEP İLİ NİZİP İLÇESİNDE TÜKETİCİLERİN TAVUK ETİ VE YUMURTA TÜKETİM DÜZEYLERİ İLE TÜKETİM ALIŞKANLIKLARININ İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Atilla TAŞKIN Harran Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Zootekni Anabilim Dalı Danışman: Doç Dr. Turgay ŞENGÜL Jüri Doç Dr. Turgay ŞENGÜL Prof. Dr. Bahri KARLI Yrd. Doç Dr. Zeki DOĞAN Bu çalışma, Gaziantep îli Nizip İlçesi kentsel alanında tüketicilerin tavuk eti ve yumurtası tüketim düzeylerini ve tüketim davranışlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla yapılan araştırma için gerekli veriler kentsel alanı temsil edecek şekilde farklı gelir ve eğitim düzeyine sahip ailelerden anket yoluyla elde edilmiştir. Anket çalışmaları 2003 Şubat - Mart aylarında yürütülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre, incelenen ailelerde kişi basma yıllık tavuk eti tüketimi ortalama olarak 12.5 kg, aile basma yıllık tavuk eti tüketimi ise 62.2 kg, aile basma aylık yumurta tüketimi ortalama olarak 66.1 adet, kişi basma yıllık yumurta tüketimi ise 159.2 adet olarak bulunmuştur. Tüketicilerin gelir ve eğitim düzeyinin artmasıyla yumurta tüketim düzeylerinin az da olsa arttığı belirlenmiştir. Tüketicilerin yumurta alım sıklığı olarak %3 1.6 'sının iki haftada bir yumurta satın aldığı gözlenirken, ayda bir alanların oranı ise % 16.8 olarak bulunmuştur. Tüketicilerin ortalama %26.8 beyaz renkli yumurta, %6.8 kahverengi yumurta almayı tercih ettiklerim bildirmişlerdir. Ailelerin çok önemli bir kısmı (%68.4) yumurtayı öncelikle sabah kahvaltılarında tüketmek amacıyla aldıklarını söylemişlerdir. Tavuk eti tüketim düzeyinin farklı gelir ve eğitim gruplarında değişiklik gösterdiği ve tüketicilerin gelir ve eğitim düzeyine bağlı olarak tavuk eti tüketim düzeylerinin de arttığı belirlenmiştir. Tüketicilerin tavuk eti alım sıklığı incelendiğinde tüketicilerin % 42.4'ünün iki haftada bir tavuk eti satın aldığı gözlenirken, %28.8'i haftada bir, %14.4'ü ayda bir ve %14.0'ının haftada birden fazla aldığı tespit edilmiştir. Tüketicilerin ortalama %40.8 tavuk etini tüm olarak satın alırken, %59.2 parça halinde sata aldıklarını bildirmişlerdir. Tavuk etinde en çok tercih edilen kısım %46.8 oranı ile but eti olurken, bunu %32.0 oram ile göğüs eti izlemektedir. Tavuk etini bütün halinde alanların %45.2'si karkasın orta büyüklükte olmasını arzu etmektedir. Tüketicilerin tavuk eti alım yerleri önemli ölçüde farklılık göstermiş ve tüketicilerin %72.8'lik kısmının tavuk etini marketten satın aldıkları saptanmışta-. Gelir ile eğitim arasında yüksek düzeyde (PO.01) pozitif korelasyon bulunmuştur. ANAHTAR KELİMELER: Nizip, tavuk eti, yumurta tüketimi, pazarlama, tüketici. 58 A Study on Determination of Level of Chicken Meat and Egg Consumption and Consumption Patterns of Consumers in Nizip/Gaziantep Atilla TAŞKIN Harran University Graduate School of Natural and Applied Science Department of Animal Science Supervivisor: Assoc. Prof. Dr. Turgay ŞENGÜL Jury: Assoc. Prof. Dr. Turgay ŞENGÜL Prof. Dr. Bahri KARLI Assit Prof. Dr. Zeki DO?AN This study was desingned to investigate the level of chicken meet and egg consumption pattern of consumers in Nizip/Gaziantep. The datebase of the present study was made up by surveying the people representing different groups of standart of living and level education. The survey was carried out between February and March, 2003. According to the results obtained among the families investigated, while the consumption of chicken meat per person was 12.5 kg, this was 62.2 kg per family, average monthly egg consumption per family was found to be 66.1 and annual egg consumption per person was 126. It was determined that the rate of egg consumption increased as the income and education level of the family increased. The study revealed that 31.6 % of consumers purchased eggs once in every two weeks while 16.8 % of the consumers preferred purchasing eggs once a month. The color preference of the consumers was determined to be 16.8 % white eggs and 6.8 % was brown eggs. An important amount of the consumers (68.4 %) indicated that they consume eggs primarily for breakfast. The consumption of chicken meat varied depending upon the people's standart of living and level of education and the increase in the standart of living brought about more chicken meat consumption. It was also noticed that while 42.4 percent of the consumers bought chicken meat chicken meat once in every two weeks, 28.8 percent of the consumers had once a week, 14.4 percent of them purchased once a month and 14.0 percent of consumers bouhgt more than once a week. In average, 40.8 percent of the consumers preferred to buy chicken as a whole. The ratio of the consumers preferred to purchase chicken as parts was 59.2 percents. The most preferred part of chicken was legs with preference of 46.8 percent of consumers. This was followed by breast with 32.0 percent preference. 45.2 percent of the consumers who 59
Collections