Tipografi ve renk
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Grafik tasarım, görsel bir iletişim sanatıdır. Görsel öğeler ile tipografiyi kullanarak izleyici etkilemek ve mesaj iletmek amaçlıdır. Grafik tasarım her yerdedir, hayatın her alanında karşımıza çıkmaktadır.Bu çalışmamın amacı grafik tasarımın öğelerinden olan tipografi ve rengin önemini ortaya koymaktır. Renk bilgisi, rengi algılama, renk psikolojisi, kullanım ilkeleri, okunabilirlik, rengin tasarımlarda önemi gibi konulara değinilmiştir. Tipografide renk faktörünün rolüne dikkat çekilmiştir. Psikolojik , zihinsel ve fiziksel algılamaları harekete geçiren rengin, tipografi ile uyumu açısından önemini vurgulanmıştır. Tipografi ile renk ilişkileri, tasarım alanlarında renk uygulamaları ve etkileri araştırılmıştır. Tipografide renk öğesinin kullanılmasında dikkat edilmesi gereken hususlar belirtilmeye çalışılmıştır.Sonuç olarak, tipografi terimi yalnız başına yazı uygulamaları ile tüm grafik ve görsel ürünleri kapsamaktadır. Tipografinin renk ile ilişkileri ve korelasyonu detaylı bir biçimde araştırılmıştır ve birbirlerine etkisi bazı testlerle doğrulanmıştır. Bilinen renk ve tipografi kuramları sorgulanarak, çağdaş medya ürünleriyle genişletilmiştir.Anahtar Kelimeler: Tipografi, Renk korelasyonu, Görsel Algılama Graphic design is the art of visual communication. Using typography to impress theaudiencewith thevisualelements and intend to transmit messages. Graphic design is everywhere, appears every aspect of life.The purpose of my thesis is to reveal the importance of typography and color which are the elements of graphic design. Issues like color information, color perception, color psychology, principles of use, readability, the importance of color in designs are mentioned. Attention is drawn to the role of the color factor in typography. The importance of compliance with the terms of typography and color which actuates psychological, mental and physical perceptions is emphasized . Color relationships with typography, color applications in design areas and their effects are investigated. The issues which must be considered in using the color element in typography are tried to denote.As a result, the term typography lonely covers writing applications, all the graphics and visual products. The relationships of typography with color and correlations are investigated in detail and the effect of each other is confirmed by some of the tests. The theories of color and typography which are known are questioned, are extended to the contemporary media products.Keywords: Typography, Color correlation, Visual perception.
Collections