Kurumsal kimlikte kültürün yansıması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geçmişten günümüze kadar dünyada kurumların sayıları oldukça artmıştır. Bu artış hem kurumsallaşma sürecini beraberinde getirmiş hem de kurumlar arasında rekabet ortamı oluşturmuştur. Kurumlar oluşan bu rekabet ortamından sonra kendilerini rakiplerinden ayıracak olan kurumsal kimlik tasarımlarını yaratmaya başlamışlardır.Kültür; bilgiyi, inancı, sanat ve ahlakı, örf ve adetleri, kişinin içinde yaşadığı toplumun bir ferdi olması nedeniyle kazandığı alışkanlıkları ve tüm becerileri içine alan bir bütündür. Kurumsal kimlik tasarımları her kurum arasında değişkenlik göstermiştir. Bu değişkenlik çoğu zaman kurum liderlerinin kültürü yani yaşam şekli, inancı ve geçmişte yaşadığı hikâyelerdir ve dolayısıyla kurumların kurumsal kimliklerine yansımıştır.Kurumsal kimlik tasarımı, kurumun grafik tasarım basılı materyallerinden bayrak, rozet, araç giydirme ve mimarisine kadar herşeyi kapsamaktadır. Tasarım aşamasında kullanılan tipografi, renk ve hatta kâğıt dâhil birbiriyle uyum içerisinde olmalı, sade olmalı ve kurumu en iyi şekilde topluma tanıtmalıdır. Kişilerin yaşam şekilleri, inancı, örf adetleri ve kurumu algılayış biçimleri faklı olsa da kurumlar, kurumsal kimlikleri vasıtasıyla belirlediği hedef kitle ile bütünlük sağlamalıdır.Bu amaçla kurumları tanıtan kurumsal kimlik ile kültür ilişkisi tezde üç bölüm halinde ele alınmıştır.Tezin birinci bölümünde kurumsallaşma kavramı, kurumsal kimliğin tanımı, önemi, unsurları, tarihsel gelişimleri ve kurumsal kültür kavramı, hem kurum hem de marka olma açısından ele alınmaktadır.Tezin ikinci bölümünde kurumsal kimlik tasarımları, unsurları, tasarımların hangi aşamalardan geçtiği ve ne gibi sonuçlar meydana getirdiği çeşitli görsel örneklerle açıklanmıştır.Tezin üçüncü bölümünde ise kültürün tanımı, özellikleri, oluşumu, toplum üzerindeki etkileri kurumsal kimlik ile bütünleşmiştir.Anahtar kelimeler: Kurumsallaşma, Kurumsal kimlik, Kurumsal Kültür, Grafik Tasarım, Kültür. The number of institutions in world is increasing from the past to now. This rising both supplies institutionalization process and creates competition atmosphere between institutions. The institutions started to create the projections of institutional identitiy which seperate them from their rivals after this compatition atmosphere.The culture is the whole which contains informatin, belief, art and morality, customs, the habits and ability of the person to be individual in society. The projections of institutional identity shows variability between all the instituons. Generally ,this variabilities are the culture, belief, life style and the past stories of the leaders of the institutions. So, this reflects to the institutional identity of the institutions.The planning of institutional identity contains graphics design flag, rosette, vehicle wearing and architecture all the things of pressed materials of institutions. Typographic which is used in planning stage should be chime each other including the colour and paper, elegant, and should introduce the institution to the public full advantage. However the life styles of people, belief, customs and the form of sence of the institution are different , the institutions should elicit wholenes with the target wadge by means of the identities of institutions.The comparison of the institutional identity with the culture is undertaken three parts in the thesis.In first part, the concept of institutionalization, the description of institutional identity, import, factors, historic development and corporate culture are undertaken in terms of the institution and label.In seceond part, it is explained the planning of institutional identity, factors, which stages of designs getting through and the results with the help of different visual samples.In the last part, the description of culture, creation, the integration of institutional identity with are brought out.Key words: Institutionalization, Institutional identity, Institutional Culture, Culture, Graphics Designer.
Collections