Cemal Reşit Rey`in `Piyano İçin On Halk Türküsü`nün analizi ve iki gitar için düzenlemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın girişi takip eden bölümünde Cemal Reşit Rey'in kısa biyografisine yer verilmiştir. Bu biyografi, kısaca Cemal Reşit Rey'in nerede ve ne zaman doğduğu, öldüğü, aldığı eğitimler, verdiği dersler, yapmış olduğu görevler, eserlerinin seslendirilişleri, almış olduğu payeler ile ilgili bilgileri ve başlıca yapıtlarının neler olduğunu içermektedir. Çalışmanın sonraki bölümünde On Halk Türküsü'nün analizi yapılmıştır. Analizde ilk olarak türkülerin Türk müziğinde hangi makama karşılık geldiği ve bu makamın batı müziğindeki karşılığı bulunmuştur. Türkülerin melodik hatları ortaya çıkarıldıktan sonra dizileri belirlenmiş ve türkülerde hangi akorların kullanıldığı tespit edilerek usulleri yazılmıştır. Daha sonra melodilerin üzerine kullanılan akorların cinsleri ve türkülerin dizilerine göre bu akorların hangi derecelere karşılık geldiği belirtilmiştir. Bu akorlar melodilerin altına yazılmıştır. Ayrıca türkülerde geçen kadansların hangileri olduğu belirlenerek türkülerin altlarına yazılmıştır. Çalışmanın daha sonraki bölümlerinde ise On Halk Türküsünün gitara düzenlenmesi sırasında yapılan işlemler anlatılmıştır. Bu işlemler,2 gitara aktarım yapılırken piyanodaki sağ elin 1.gitara, sol elin ikinci gitara verilmesi, piyano ve gitarın farklılığı sebebiyle bazı seslerin atılması veya gitarlar arasında ses aktarımıdır. Yapılan işlemler, piyano notası ve gitar notası karşılaştırılarak desteklenmiş ve gitar düzenlemelerine yer verilmiştir. Sonuç bölümünde ise on halk türküsünün her birinin genelinde ve derecelerine göre kaç çeşit akorun kullanıldığı ve türkülerde kaç tane kadans kullanıldığı ile ilgili tespitlere yer verilmiştir. Böylece bu çalışmanın, hem klasik gitara düzenleme yapmak isteyen, hem de analiz konularında çalışmak isteyenlere bir yol gösterici olması umulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Cemal Reşit Rey, Piyano, Gitar, On Halk Türküsü, Analiz In the following section of this study?s input Cemal Reşit Rey?s short biography is given. This biography shortly includes informations about when and where he was born, died, the tarinings that he took, the lessons he gave, his duties, his work performances, piers that he has taken and what are the major works of him. On the later part of the study, Ten Folk Songs? analysis is made. At the analysis, firstly, in which maqam the folk songs are suitable in Turkish music and equivalent of western music of this maqams are found. After the ten folk songs?s melodic lines are found out, the scales of them are determined and their meter signatures in Turkish music are written by determining the chords which are used in the ten folk songs. Later, the types of chords which are used and which scales degress are equivalent with these chords by the folk songs scales are defined upon the melodics. These chords are written under the folk songs. Beside this, cadences that are used in the folk songs are determined and which type cadence are they is written under the folk songs. Finally the chords which are used by the folk songs? scale degrees are represented by tables. On the later sections of the study, the processes taken during the arrangement of guitar is explained. These processes are determining piano's right hand as the first guitar and piano's left hand as the second guitar and also ignoring some voices or transfering voices between guitars due to the differences between guitar and piano. Processes which are taken are supported by comparing piano and guitar notes and the guitar arrangemnets are given. In the conclusion, information about how many kinds chords are used in the folk songs by the scale degrees of them and in each of them and how many cadences are used in the folk songs is given. This study is expected to be a guide for people who both want to make guitar arrangentmens and want to work on analysis.Key Words: Cemal Reşit Rey, Piano, Guitar, Ten Folk Songs, Analysis
Collections