Türkiye medyasında kadın dergilerinin önemi ve modaya etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kitle iletişim araçları geçmişte olduğu gibi günümüzde de toplumsal değişimin önemli unsurlarından birisidir. Bu araçlar içerisinde olan kadın dergileri de Avrupa'da ortaya çıkmış ve sonrasında Amerika Birleşik Devletleri(ABD)'nde etkili olmaya başlamıştır. Özellikle Vogue yayın hayatına başlaması ardından modayı etkileyen önemli bir mecra olmuştur. Böylece kadın dergileri modayı etkileyen belirleyicilerden biri kabul edilmiştir.Türkiye'de de özellikle Tanzimat ve Meşrutiyet dönemlerinde kadın hareketleri sonrasında yayın hayatlarına başlayan kadın ve moda dergileri, kendi dönemlerinde günlük yaşamdaki moda olgusunu derinden etkilemiş ve ciddi bir okur sayısına ulaşmıştır. Çalışma kapsamında da bir arşiv taraması yapılmış ve Tanzimattan günümüze önemli kadın dergileri hakkında içerik bilgisi sunulmuştur. Bu sayede bu dergilerin moda ve o dönemdeki moda anlayışları ile etkileşimleri değerlendirilmeye çalışılmıştır.Genel bir değerlendirme ile moda günümüzde tüm kesimleri etkileyen bir olgu olarak varlığını sürdürmektedir. Bu konuda geçmişte ve günümüzde yayımlanan moda ve kadın dergileri de, modanın en önemli unsurları arasındadır. Bu dergilerin temsil ettiği moda akımları geniş kesimleri etkilemekte ve modanın sürekliliğini sağlamaktadır.Anahtar Kelimeler: Moda, Moda Medya İlişkisi, Kadın Dergiciliği, Moda Dergiciliği Mass media has undertaken important roles in process of social change in both today and the past. Women magazines firstly emerged in Europe and they had importance in the United States of America (USA). Especially Vogue- continues its publication- has undertaken important roles about fashion, thus women magazines is accepted as a determinant affected fashion.Women and fashion magazines which emerged after women movements during Tanzimat and Constitutional Monarchy Era affected fashion fact in daily life and reached serious number of reader. In this working an achieve searching used and content information was presented. Thanks to this interaction of these women magazines tried to be evaluated in fashion and fashion understanding.As a general assumption fashion which is a fact affects all society, continues its presence. In this sense woman and fashion magazines are accepted as one of component of fashion. Fashion trends represented by these magazines impress societies and provide continuance of fashion.Keywords: Fashion, Fashion Media Relationship, Woman Magazines, Fashion Magazine
Collections