3 - 6 yaş dönemindeki okulöncesi eğitim ile ergenlerdeki otonomi - sosyotropi, iç odaklılık - dış odaklılık ve benlik imgesi arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın genel amacı; ergenlerin bir takım kişilik özellikleri ve kendilik algısı ile 3-6 yaş döneminde okulöncesi eğitime gitme arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. Bu temel amaç doğrultusunda 17-19 yaş aralığındaki bireylerin, sosyotropik-otonomik kişilik özellikleri, iç-dış odaklılık kişilik özellikleri ve benlik imgesinin okulöncesi eğitime gitmiş olmak ile arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Araştırma 2013 yılında İstanbul ili ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı?na bağlı okullara devam eden 412 lise öğrencisiyle geçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Sosyotropi-Otonomi Ölçeği, Rotter Denetim Odağı Ölçeği ve Offer Benlik İmgesi Ölçeği kullanılmıştır. İç-dış odaklılık, benlik imgesi ve sosyotropik-otonomik kişilik özellikleri ile okul öncesi eğitim arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Bağımsız T Testi ile yapılan analizler sonucunda okulöncesi eğitim ile sosyotropik-otonomik kişilik özellikleri ve alt ölçekleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Okulöncesi eğitim ile benlik imgesinin dokuz alt ölçeği arasında anlamlı bir ilişki bulunamamışken, sadece bireysel değerler alt ölçeğinde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Ayrıca okulöncesi eğitim ile iç-dış odaklı kişilik arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Sosyotropi-Otonomi, Denetim Odağı, Benlik İmgesi, Okulöncesi, Kişilik The aim of the study is to analyze relation between some personality traits and self image of adolescents and preschool education at 3-6 years of age. In accordance with this aim relation between presence of preschool education and sociotropic-autonomic personality traits, personality traits of internal-external control and self image of individuals aged between 17-19 analyzed. Present research conducted in 2013 at Istanbul city with 412 high school students having education in schools working for National Education Ministry. Data collection instruments of present research were Persoanl Information Form, Sociotropy-Autonomy Scale, Rotter?s Internal-External Locus of Control Scale and Offer Self Image Questionnaire. To analyze data independent sample t-test conducted. As result of analysis preschool education was not found to be significantly related to sociotropic-autonomic personality traits. Preschool education was also not significantly related to nine subscales of self image questionnaire but significantly related to personal values subscale. Preschool education was also found to be significantly related to internal- external locus of control traits.Key Words: Sociotropy-Autonomy, Locus of Control, Self Image, Preschool, Personality
Collections