Suça sürüklenen çocukların risk alma davranışlarının ve problem çözme becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı suça sürüklenen çocukların risk alma davranışlarını ve problem çözme becerilerini incelemektir. Araştırma kapsamında suça sürüklenen çocukların risk alma davranışları ve problem çözme becerilerinin sosyo-demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu 78 suça sürüklenmiş ve 61 daha önce hiç suça sürüklenmemiş 12-18 yaş arası erkek çocuklar oluşturmaktadır.Bu araştırma; korelasyon analizi, regresyon analizi, t-test, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Post Hoc Sheffe Testi'ne dayalı bir çalışmadır. Araştırmanın veri toplama araçları Gullone ve ark. (2000) tarafından geliştirilen Ergenlerde Risk Alma Ölçeği; Heppner ve Peterson (1982) tarafından geliştirilen Problem Çözme Envanteri ve araştırmacının hazırladığı Kişisel Bilgi Formu'dur. Araştırmada elde edilen verilerin analizi, SPSS istatistik paket programı 15.0 ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, suça sürüklenen çocukların risk alma davranışları ve/veya problem çözme becerilerini; yaş, öğrenime devam etme, baba eğitim düzeyi, sosyo ekonomik düzey, birden fazla kez suça sürüklenme, ailede veya çevrede suçlu kişiler bulunması gibi faktörlerin etkilediği bulunmuştur.Elde edilen bulgular doğrultuşunda daha önceki çalışmalar ışığında tartışılmış ve gerekli öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Suça Sürüklenen Çocuk, Risk Alma, Problem Çözme This study aims to investigate risk taking behaviors and problem solving skills of juvenile delinquents. The sample of the study is consisted of 78 juveniles delinquents and 61 male children who did not have a criminal background between the ages of 12 and 18 years.This study depends on correlational analysis, regression analysis, t-test, one way ANOVA and Post Hoc Sheffe Test. The instruments used to collect data is Risk Taking Behavior Scale in Adolescents developed by Gullone ve ark. (2000), Problem Solving Inventory developed by Heppner ve Peterson (1982) and Personal Information Form prepared by the researcher. In the analysis of data, SPSS 15.0 (Statistical Packet for Social Sciences) program was used.The findings of the study indicated that risk taking behaviors and/or problem solving skills of juvenile delinquents are affected by age, continuing education, education level of father, socio economic status, admitting an offence more than one, existence of criminal ones in family or social environment. The results are discussed in the light of previous findings and necessarry suggestions are offered.Keywords: Juvenile delinquents, risk taking behavior, problem solving skill
Collections