Okul öncesi çocuklarda öğretmen tarafından değerlendirilen sosyal davranış denetimi, sosyal uyum ve sosyal yeterlilik düzeylerinin, ebeveyn çocuk yetiştirme tutumlari ile ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocukların öğretmen tarafından değerlendirilen sosyal davranış denetimi, sosyal uyum ve sosyal yeterlilik düzeylerinin, ebeveyn çocuk yetiştirme tutumları ile aile hayatına göre farklılaşıp farklılaşmadığı anlamaya çalışmaktır. Bu doğrultuda İstanbul Hadımköy ve Esenyurt mevkilerinde yer alan iki anaokulundan rastgele seçilen 51 kız, 52 erkek olmak üzere toplam 103 öğrenci ile veli ve öğretmenleri çalışmaya katılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutumu Ölçeği (PARI), Okul Sosyal Davranış Ölçekleri ve araştırmacı tarafından hazırlanan sosyo-demografik bilgi formu kullanılmıştır. Veriler bilgisayar ortamına kodlanarak girilmiş ve Spss 20 İstatistik programı yardımıyla analizleri yapılmıştır. Araştırmanın genel sonuçlarına göre kız çocukları erkeklere göre kişiler arası ilişkilerde, öz denetim becerilerinde ve akademik becerilerde daha iyidirler. İlköğretim ve üniversite mezunu anneler arasında çocuk yetiştirme tutumunda üniversite mezunu anneler lehine olan istatistiksel olarak anlamlı bulunan fark tespit edilmiştir. Çocukların yıkıcı ve talepkar davranışlarının artması ile aileler bu çocuklarına karşı daha az demokratik ve eşitlikçi bir yaklaşım sergilemektedirler. Kız ve erkek çocukları sosyal yeterlilik ölçeği alt boyutlarında benzer davranış düzeyine sahiptirler. Anne baba tutumları ile çocuğun sosyal yeterliliği ve olumsuz sosyal davranışları arasında ise belirginleşen bir fark görülmemiştir. Anahtar Kelimeler: Sosyal uyum, Sosyal yeterlilik, Çocuk yetiştirme tutumları, Sosyal davranış denetimi. The purpose of this research s trying to understand whether or not the social behaviour audit, social adaptation and social competence levels of the pre-schoolers assessed by the teacher varies according to the child growing attitudes of the parents and family life. Accordingly total 103 students being 51 female, 52 males who are selected randomly from two nursery schools that are located in İstanbul Hadımköy and Esenyurt and their guardians and teachers participated to the study. In the research, Family Life and Child Growing Attitude Scale (parı), School Social Behaviour Scales and socio-demographical data form prepared by the researcher have been used as means of data collection. The data were entered in to computer media by encoding and analyses have been conducted with the help of Spss 20 statistics program. According to general results of the research girls are better than boys in interpersonal relations self-audit skills and academicals skills. The difference found meaningful in favour of mothers who graduated from university has been determined between the primary school and university graduate mothers in terms of child growing attitude. With the increase of destructive and demanding behaviours of the children, families present less democratic and equitable approach to these children. Girls and boys have similar behaviours level at sub-dimensions of the social competence scale. A distinct difference couldn't be seen between the attitudes of the mother, father and social competence and negative social behaviours of the child. Keywords: Social Adaptation, Social Competence, Child Growing Attitudes, Social Behaviour Control.
Collections