Sözlü THM ezgilerinde saz bölümlerinin melodik olarak düzenlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Haliç Üniversitesi Türk Musikisi Anabilim Dalanda hazırlanan bu çalışma 5 bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde; bu konu başlığının seçilme sebebi konunun kapsamı ve çalışmada uygulanan yöntemler açıklanmıştır.2. bölümde THM ezgilerinde yöreselliği belirten unsurlar ile ilgili gerekli bilgiler verilmiştir. Hem sözlü hem de sözsüz ezgiler göz önünde bulundurularak, sözsüz ezgilerde Motif ve Tavır, sözlü ezgilerde Ağız ve Söyleme Şekli (Hançere) ile ilgili detaylı bilgiler verilmiştir.3. bölümde TRT THM Repertuarında bulunan farklı yörelerden seçilen sözlü ezgilerin saz ve söz bölümleri ile ilgili melodik analiz yapılmıştır. 1. kısımda saz ve söz bölümleri birbirine benzerlik gösteren ezgilerin melodik yapıları; motif, melodik ve ritmik varyant açısından değerlendirilmiştir. 2. kısımda ise saz ve söz bölümleri birbirinden farklılık gösteren ezgilerle ilgili örnekler sunulmuştur. Bu ezgilerde melodik ve ritmik varyant bakımlarından hiçbir benzerlik göstermedikleri açıklanmaya çalışılmıştır.4. bölümde TRT Repertuarında sadece söz bölümü olan ezgilere saz bölümleri düzenlenmiştir. Bu bölümde düzenleme ili ilgili açıklama, saz bölümü düzenlenecek olan ezgilerin Türleri ve yöresindeki geleneksel bağlama tavrı hakkında detaylı bilgiler yer almaktadır. Bundan önceki bölümlerde verilen açıklamalar ve örneklemeler bu bölümde yapılan çalışmaya katkı sağlamış ve düzenlemeyi olumlu yönde desteklemiştir.5. bölüm olan sonuç bölümünde ise, saz bölümleri düzenlenen bu türkülerle ilgili değerlendirmeler yapılmış, düzenlemelerle ilgili olarak genel bilgiler verilmiştirAnahtar Kelimeler: Müzik, Türkü, Motif, Düzenleme. The study which has been prepared in Halic University, Major of Turkish Music is composed of 5 sections.Introduction section explains the motives for choosing this topic, scope of the topic and methodology implemented under the study.Section 2 sums up necessary details as to the elements indicating locality in THM tunes. Both lyric and non-lyric tunes have been taken into consideration and detailed information is given as to Motif and Manner in non-lyric tunes and special forms known as `Ağız` and `Mode of Vocalizing (hançere in Turkish)` in lyric tunes.Section 3 focuses on melodic analyses on instrumental and lyric sections of lyric tunes selected from among different localities as included in THM repertory of TRT. Melodic structures of tunes with similarities in terms of instrumental and lyric sections are evaluated for motifs and melodic and rhythmic variants in the first part.Second part, on the other hand, is made up of examples as to tunes which are different from one another in terms of instrumental and lyric sections. It is concluded that the tunes do not have any similarities concerning their melodic and rhythmic variants.Section 4 is dedicated to arranging instrumental sections for tunes with solely lyric sections in TRT Repertory. This section includes explanations as to the arrangement as well as detailed information regarding types of tunes of which instrumental sections shall be arranged and traditional `bağlama` manner in the locality. Explanations and exemplifications included in the previous sections have contributed to the study and promoted the arrangement positively.Section 5, which is the conclusion part, provides evaluations as to the works of which instrumental sections have been arranged in addition to granting general information about the arrangements.Keywords: Music, Ballad, Motif, Arrangement .
Collections