Tarihi süreçte Türk Müziği eğitiminde derneklerin yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, öncelikle tarihi süreç içerisinde Türk Müziği eğitimininverildiği kurumlar ve Türk Müziği Derneklerinin cumhuriyet öncesi ve Cumhuriyetsonrası uğradıkları değişim aşamaları incelenmiştir. Yine bu derneklerin, TürkMüziği eğitiminde ki rolü incelenerek saptanmaya çalışılmıştır. Ayrıca dernekleringünümüzdeki yapısını incelemek amacıyla da alan çalışması yapılarak dernekyöneticileri ile dernek eğitimcileri ile yapılan görüşme sonuçları yer almıştır. II. Bölümü oluşturan, Enderun, Mevlevihane, Mehterhane, Muzıka-iHumayun olarak adlandırılan kurumlar; uzun tarihsel dönemler boyunca varolmuşzaman içinde işlevini yitirerek, toplumsal ve siyasi nedenlerle ortadan kaldırılmış yada simgesel bir kültür öğesi haline dönüştürülmüştür. Bu kurumların yaşadığı süreçtemusiki tarihini şekillendirdikleri ve günümüze taşıdıkları düşüncesiyle tarihselperspektifte incelenerek oluşturulmuştur. Bu incelemeler sonucunda derneklerin tarihi süreç içerisinde Türk Müziğiöğretimi ve aktarımı açısından çok önemli bir yere sahip olduğu ancak köklüdeğişikliklere uğrayarak günümüzde eğitim misyonunu kaybeden derneklerinörneklem olarak seçilen derneklerde yapılan anket sonuçlarına göre, daha fazlasosyalleşme amacıyla bir araya geldikleri bir kurum olma özelliğine büründükleriortaya çıkmıştır.Bir araya gelen gönüllülerin gayretleriyle kurulmuş olan bu derneklergünümüzde de Türk Müziğini koruyarak yaşatılmasını sağlama amacıyla halenvarlıklarını sürdürmektedirler. Anahtar Kelimeler: Türk Müziği, dernek, tarihsel süreç In this study first of all the associations providing the Turkish Musiceducation and in the historical process and changes that Turkish Music Associationsundergo before and after Republic were examined. In addition, the role of theseassociations in Turkish Music has been attempted to determine by examining. Also,the results of the interviews with association administrators and educators made forthe current structure of associations have taken place. The Associations forming Section II and which are called as Enderun,Mevlevihane, Mehterhane, Muzıka-i Humayun have existed for long historicalperiods and they have lost their functions when the time comes and they have beenremoved or changed into a symbolic element of culture due to social and politicalreasons.These associations have been examined with the idea that these associationshave shaped the history of music and carry it to the present. As a result of these examinations it has been emerged that these associationsare very important in Turkish Music Education in the historical process, but as aresult of the interviews with the associations that they lost their education mission byfundamental changes they come together mostly socializing and they wrap of anassociation character.The associations established by the efforts of volunteers still continue theirexistence in order to ensure survival by preserving Turkish Music today.Key words: Turkish music, association, historical process
Collections