Sosyal medya, moda ve tasarım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
19.yüzyılın sonlarında başlayan Endüstri Devrimi; sanayinin gelişimini sağlayarak, Dünya insanını etkilemiş, farklı toplumsal sınıfların da ortaya çıkmasına neden olmuştur. Sanayinin gelişmesiyle değişim gösteren teknoloji, medya ve kitle iletişim araçlarının hızla ilerlemesini sağlamıştır.Medya kavramı, `20. Yüzyıl Savaşları` olarak bilinen I. ve II. Dünya Savaşlarının bitmesiyle, Dünya insanının sosyal ve kültürel yapısını etkilemiş, sanat ile moda kavramını değiştirmiştir. Teknolojinin ilerlemesiyle gelişen kitle iletişim araçlarından (mess media) medya ve iletişim sistemleri, artık sanat alanında kullanılarak farklı sanat disiplinlerini de etkilemeye başlamıştır. Böylelikle Medya, moda ve tekstil sanatının gerek sanatsal gerekse sektörel gelişimini sağlamıştır. Medya ve multimedya (çoklu ortam) sistemleri, moda dünyasını dergi ve televizyon araçları ile 1990'lı yıllara kadar kitlelere ulaştırmıştır. Ancak bu tarihten sonra Medya iletişim sistemlerinin bir parçası olan internet kullanımının hızla çoğalması, moda dünyasına ve modayı seven kitlelere yeni sosyal ortam oluşturmuştur.Yapmış olduğumuz tez çalışmasında; İnternet (WWW) ortamında moda kavramı ele alınarak, geçmişten günümüze kadar olan süreç araştırılmıştır. Sosyal ortamdaki moda anlayışının Dünya insanı üzerindeki etkisi ve hızlı değişimi incelenmiştir. Ayrıca, tasarımcıların ve modayı seven kullanıcıların sosyal medya ortamında (Facebook, Twitter) kitlelere ulaşım şekilleri ve etkileme biçimleri ele alınmıştır. Industry Revolution begun at the end of the 19. Century, it has develop Industry and that effect the people of the World and rising different societies. Development of the ındustry has changed technology, media and mess media.The concept of the Media was begun at end of the as known ''20. Century War'' world war I. and World War II. İt has effect social and cultural structure on the people of the World and also effect art and fashion concepts. Media and mess media have using in the art World and so it has affected different arts disciplines. Thus Media has effect big development on the fashion, textile arts and marketing.Media and communication systems have affect the fashion mess with magazine and Television in 1990. After that year, rises of using the internet (other part of media) is prepared new social environment for fashion lovers.In this thesis we have done; investigate Fashion concept in the internet surroundings in the past to the present. We investigate fashion and design sense how affects fashion lovers in social media. In addition, how designers and fashion lovers affect and re-direct fashion world in the social media (Facebook, Twitter).
Collections