Sivil havacılık sektöründe rekabet stratejileri THY ve Emirates şirketlerine ait regresyon analizleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada havayolu işletmelerinin uyguladıkları finansal rekabet stratejilerinin incelenmesi ve rekabetin yoğun olduğu her sektör gibi Sivil havacılık sektöründe ki iki şirkete regresyon analizi uygulanmıştır. İlk bölümde; dünyada sivil havacılık alanında faaliyet gösteren sivil havacılık otoriteleri, hava seyrüsefer hizmet örgütleri ve hava meydanı işleticilerinin örgütsel yapıları hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde ise; sivil havacılık sektöründeki kriz yönetimi kavramlarına yer verilmiştir.Üçüncü bölümde ise; bu sektördeki rekabet stratejilerinin nelerden oluştuğu incelenmiş , daha sonra ise; thy ve emirates şirketleri hakkında kapsamlı bilgiler verilmiş. Çalışmanın teorik bir şablonu verildikten sonra tezdeki araştırmanın uygulama kısmını tamamlamak için iki şirketin net kar , reklam ve tanıtım giderleri , konma sayısı , satış ve pazarlama giderleri araştırılmış, elde edilen veriler ışığında İleri sürülen hipotezleri test etmek amacıyla regresyon analizleri yapılmıştır.Son bölümde ise, çalışma ile ilgili sonuç ve değerlendirmelere yer verilmiştir.Anahtar kelimeler: Sivil Havacılık, Rekabet Stratejisi, Havayolu Şirketleri In this study, they applied the airlines' financial analysis of competitive strategy and the competition is intense as each sector of civil aviation industry regression analysis was applied to the two companies. In the first part; in the world in the field of civil aviation civil aviation authorities, air navigation service organizations and aerodrome operators are given information about the organizational structure of. In the second part; The concept of crisis management in the civil aviation sector have also been given.In the third section; What strategies consist of competition in this sector is examined, is later; thy given comprehensive information about the company and emirates. Working a theoretical template after administration of the thesis research in the application part to complete the two company's net profit, advertising and promotion expenses, number of landings, sales and marketing expenses have been studied, the data obtained in the light of the hypotheses for testing regression analyzes were performed. In the last section, related studies and evaluation results are given.
Collections