Haldun Taner`in Gözlerimi Kaparım Vazifemi Yaparım ve Eşeğin Gölgesi oyunlarının Bertolt Brecht`in Üç Kuruşluk Opera ve Sezuan`ın İyi İnsanı oyunları ile karakter öğesi bakımından karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, Haldun Taner'in Gözlerimi Kaparım Vazifemi Yaparım ve Eşeğin Gölgesi oyunlarının, Bertolt Brecht'in Üç Kuruşluk Opera ve Sezuan'ın İyi İnsanı oyunları ile karakter öğesi bakımından karşılaştırılmalarına dair analitik bir incelemeyi içerir. Oyunların diyalektik düşünce üretme konusunda, karakterlerin etkisinin açığa çıkarılması, karakterlerin yaratımında yazarların başvurduğu yollar incelenerek, oyunların eleştirisinin ortaya konmasında karakterlerin ne derece ve nasıl etken olabildiği araştırılmıştır. İki yazarın karakterlerinin, oyunlarda hizmet ettiği durumlar incelenerek, birbirleriyle benzedikleri ve ayrıştıkları noktalar belirtilmiştir. Anahtar kelimeler: Haldun Taner, Bertolt Brecht, Epik Tiyatro, Karakter Öğesi, Gözlerimi Kaparım Vazifemi Yaparım, Eşeğin Gölgesi, Üç Kuruşluk Opera, Sezuan'ın İyi İnsanı This thesis includes an analytic review about the evaluation of character as an element of drama in the plays Gözlerimi Kaparım Vazifemi Yaparım (I Close My Eyese I Do My Duty) and Eşeğin Gölgesi (Shadow of the Donkey) by Haldun Taner, and Threepenny Opera and The Good Person of Szechwan by Bertolt Brecht. In the thesis, researches how and how much the characters affect the critisizm within the plays' through an observation of the methods used by the writers for creating these characters. The thesis also tries to shed light on how characters trigger off dialectical thinking. Both writers' chacaracters and their purposes in the plays have been observed. And their similarities and differences have been indicated. Key words: Haldun Taner, Bertolt Brecht, Epic Theater, Character, Gözlerimi Kaparım Vazifemi Yaparım, I Close My Eyes I Do My Duty, Eşeğin Gölgesi, Shadow of the Donkey, Threepenny Opera, The Good Person of Szechwan
Collections