Moda trend tahmin ve analizleri tüketicilerin moda ürün beklenti düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Moda insanları çağlar boyu etkisi altına almış toplumsal bir olgudur. Toplumdaki süslenme ve değişiklik ihtiyacından doğan ve geçici bir yenilik olarak tanımlanabilen moda, belirli zamanda yaygınlaşan ve her kesimi değişik biçimlerde etkileyen güçlü bir yapıya sahiptir. Moda sürekli değişen ve gelişen bir yapıya sahip olduğu için, moda sürecinde tahminde bulunmak büyük önem arz etmektedir.Gelecek sezonlarda moda olması ön görülen renkler, desenler, kumaşlar, silüetler ve görünümler trend tahmin ve analizleri ile belirlenmektedir. Moda endüstrisinin, tüketici taleplerinin ne yönde değişeceğini doğru bir şekilde belirleyebilmesi ve bu değişimi vaktinde yakalayabilmesi adına trend tahmin ve analizlerinin önemi büyüktür. Bu amaçla tez çalışması kapsamında moda dinamikleri açıklanarak, moda trend tahmin ve analizlerini oluşum süreçleri ayrıntılı olarak incelenmiştir.Moda firmalarının, tasarımcıların, perakende satıcılarının ve ürün geliştiricilerin doğru stratejik kararlar verebilmeleri için trend tahmin ve analizlerinin yanı sıra müşterilerini tanımaları, onların istek ve beklentilerini doğru bir şekilde analiz edebilmeleri, müşterilerin moda ürün beklenti düzeylerini tespit edebilmeleri de büyük önem taşımaktadır. Bu amaçla tez çalışması kapsamında hazır giyim tüketicileri üzerinde bir anket uygulaması gerçekleştirilerek, tüketicilerin moda ürün beklenti düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Fashion is a social phenomen which have taken under the influence of people throughout the ages. Fashion, which rised from the dressing and changing needs of society and defined to be temporary change, has a strong stucture pervaded in certain time and effect the every community in different forms. Fashion is constantly changing and evolving structure, because of that forecasting in the fashion process is very significant.The upcoming seasons' colors, patterns, fabrics, cutouts and facets are determined by the trend forecasting and analyses. In order to identify the demands of the consumer accurately and catch the change on time, the trend forecasting and analyses is very significant for the fashion industry. For this reason in this study, the dynamics of the fashion are explained and the process of the trend forecasting and analysis is analyzed. As well as the trend forecasting and analysis, it is very important for the fashion companies, the designer, the retailer and the product developers to recognize the costumer's demands and expectations accurately. For this purpose, it has been surveyed on the ready-made clothing consumers and by this way it is attempted to identify the product demand level of the consumer.
Collections