Cumhuriyet Dönemi sonrası Türk müziği kontrabas icracıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, daha önce araştırılmamış ve herhangi bir kaynakta yeralmamış olan Türk müziği kontrabas icracıları araştırılmıştır.Dört bölümden oluşan tezin ilk bölümü giriş, ikinci bölümünde cumhuriyetin kuruluşuna kadar olandönemdeki Türk müziğinin konumu araştırılmış, ilk eğitim kurumları hakkında genelbilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümde, cumhuriyetin kuruluşundan sonraki dönemdemüziğin gelişimi ve batılılaşma etkileri incelenmiştir. Dördüncü bölümde, kontrabasıntarihi, yapısal ve teknik evrimi hakkında araştırma yapılmıştır. Beşinci bölümde kontrabasın Türk kültüründeki yeri hakkında araştırma yapılıp bilgiler verilmiş ve cumhuriyet sonrası dönemde yaşamış olan Türk müziği kontrabasicracıların yaşamları son bölüm olan altıncı bölümde ise kontrabasın Türk müziğindeki yeri ve önemi araştırılmıştır. In this thesis study, Turkish music contrabass performers who have not been previously researched and have not been in any other reference have been researched. First chapter of the four chapter thesis, introduction. In the second chapter he position of the Turkish music until the republic period has been researched and general information about the first educational institutions has been given.In the third chapter, the evolution of music after the republic period and the effects of westernization have been reviewed. In the fourth chapter, the history of the contrabass and it's structural and technical evolution has been researched. In the fifth chapter, the place of the contrabass in the Turkish culture has been examined and information has been presented, and also the lives of the Turkish music contrabass performers after the republic period, in the sixth which is the last chapter, Double bass in Turkish music and the importace have been researched.Keywords : Turkish Music, Turkish Music Performers, Double Bass
Collections