Lise çağı ergenlerde internet kullanımı ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; lise çağı ergenlerde internet kullanımı ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir.Bu çalışma Tekirdağ ilinin Çorlu ilçesindeki iki lisede, 2013- 2014 öğretim yılında öğrenim gören Özel Trakya Anadolu Lisesi'ndeki 96 öğrenci, Mimar Sinan Anadolu Lisesi'ndeki 287 öğrenci olmak üzere toplam 383 öğrenciyle yapılmıştır. Lise öğrencilerinin 199 (% 52)'u kadın, 184 (%48)' ü erkektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Davis (2001) tarafından geliştirilen ve Keser ve Buzlu (2005) tarafından Türkçe' ye uyarlanan İnternette Bilişsel Durum Ölçeği, Russell, Peplau ve Ferguson (1978) tarafından geliştirilen ve Demir (1989) tarafından Türkçe' ye uyarlanan Ucla Yalnızlık Ölçeği ve araştırmacı tarafından oluşturulan lise öğrencilerin kişisel bilgilerini ve internet kullanım özelliklerini belirlemek için Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS paket programında frekans ve yüzde dağılımları, ki kare ve ilişki açısından incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda; lise çağı ergenlerde internet kullanımı ile yalnızlık düzeyleri arasında negatif yönde bir ilişki bulunmuştur. Lise çağı ergenlerde internet kullanımları ile yaş ve sınıf değişkenleri anlamlı farklılık gösterirken; cinsiyet, okul türü, büyüdükleri şehir, anne-baba eğitim durumu ve gelir durumu anlamlı farklılık göstermemektedir. Ayrıca lise çağı ergenlerde internet kullanımları ile internetkullanım süreleri ve zamanları arasında anlamlı fark bulunmuştur. The purpose of this study; the relationship between internet use and lonelinessin adolescents.This study was done in two high schools which are locate in the province Tekirdağ of the district Çorlu, with 96 students who are studying in private Trakya Anatolian High School, in 2013-2014 academic year, be up 287 students who are in Mimar Sinan Anatolian High School and a total of 383 students. The students 199 (%52) of high school are women, 184 (%48) are men. As a tool of data collection; Online Cognitive Condition Scale had been used, which was developed by Davis (2001) and was adapted in Turkish by Keser and Buzlu (2005). UCLA Loneliness Scale had been used, which was developed by Russell, Peplau and Ferguson (1978) and was adapted in Turkish by Demir (1989). Demographic Information Form had been used, which was developed by the researcher and to determine the personal information of high school students and the usage internet features. The resulting data were examined in SPSS package program in terms of frequency and percentage distributions, Ki-Square and relation. At the end of the study; there was found a relation in negative way between of usage internet in high school-age adolescents and level of solitude. Although, there is a significant differences between of usage internet in high school-age adolescents and age-class variables; there is no significant differences between sex, type of school, the city where they grew up, education level of parents and income status. Also, there was found a significant differences between of usage internet in high school-age adolescents and usage periods and times of internet.
Collections