Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocukların davranış sorunları ile annelerinin evlilik uyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, okul öncesi kuruma devam eden çocukların davranış sorunları ile annelerinin evlilik uyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2013–2014 eğitim öğretim yılında, İstanbul ilindeki okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim göre 3-6 yaş arası 124 çocuk ve annelerinden oluşmaktadır. Araştırmada aileye ait bilgilerin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen `Demografik Bilgi Formu`, okul öncesi dönemdeki çocukların davranış problemlerini taramak için `Okul Öncesi Davranış Sorunları Tarama Ölçeği (OÖDSTÖ)` ve annelerin çift uyumunu ölçmek için `Çift Uyum Ölçeği (ÇUÖ) ` kullanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler SPSS 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde T Testi, Tek Yönlü Anova Testi, Tukey Post Hoc Testi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda çocuğun cinsiyeti, yaşı, annenin ve babanın yaşı, eğitimi, çalışma durumu, çocuk sayısı, ekonomik durumu, evlenme şekli ve evlilik süresinin annelerin evlilik uyumunu etkilemediği ortaya çıkmıştır. Davranış sorunları açısından, erkek çocukların kız çocuklara göre daha fazla kavgacı/saldırgan ve aşırı hareketli/dikkatsiz olduğu sonucuna ulaşılmış, 3 ve 4 yaşındaki çocukların, 5 ve 6 yaşındaki çocuklara göre daha fazla davranış sorunu gösterdikleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca annesi çalışan çocukların annesi çalışmayan çocuklara göre de daha fazla genel davranış sorunları gösterdikleri bulunmuştur. Son olarak çocukların davranış sorunları ile annelerinin evlilik uyumları arasında düşük düzeyde negatif yönde bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Dönem, Davranış Sorunları, Evlilik Uyumu. In this study, it was aimed to investigate the relationship between the behavior problems of children and the mothers of those children's marital adjustment. The sample of the research consists of 124 children between the ages of 3-6 who continue their education in preschool educational institutions in the centrum of Istanbul in 2013-2014 school year and of those children's mothers. To collect information with regards to families Demographic Information Form which was developed by the researcher, to investigate the behavior problems in preschool children Scanning Scale of the Behavioral Problems in Preschool Education, and to measure the dyadic adjustment of mothers Dyadic Adjustment Scale have been used. The collected data was analyzed using SPSS version 21.0. T Test, One way Anova Test, Tukey Post Hoc Test and Pearson 's Product Moment Correlation were used in analyzing the data. To determine the group which causes the difference... In the light of analysis done, marital adjustment of mothers was not affected by the age and gender of child, and the age, education, work status, the amount of child, economic status, the duration of marriage as well as marriage form of mother and father. In terms of behavior problems, the result indicates that relative to female children, male children are more prone to having the aggresive/bellicose attitude as well as being hypreactive/inattentive. In addition to that, the research also reveals that children who are in the ages of 5-6 display more behavior problems comparing between those who are in the ages of 3-4. Besides, it was discovered that those children whose mothers work, compared to non-working mothers, tend to show more general behavioral problems. Lastly, it was found that at low level negative relationship between the behavior problems of children and marital adjustment of mothers.Keywords: Preschool Period, Behavior Problems, Marital Adjustment
Collections