Osmanlı kültüründe renk kavramı ve sosyal yapıya etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Avrupa, Asya ve Afrika kıtalarında çok geniş topraklara hükmetmiş Osmanlı Devleti, bu bölgelerde yaşayan topluluklarla uzun bir birliktelik yaşamıştır. Her topluluk kendi gelenek ve göreneklerini, dinlerini, tutum ve davranışlarını sergilemekte; her topluluğun kendi renk sembolizmi bulunmaktaydı. Bu noktada, yerleşik gelenekler yanı sıra, hukuk da düzenleyici olmuştur. Geleneksel toplumlarda toplumsal yapıya ilişkin uyarlamalar, genellikle egemen ideolojinin çizgisinde gelişen müdahalelerle ortaya çıkmıştır. Osmanlı'da, toplumsal yaşamda kılık kıyafet rengi, desen ve modeli; gayrı Müslim-Müslim, yöneten-yönetilen, alt sınıf-üst sınıf, köy-kent, kadın-erkek gibi ayrımlar dikkate alınarak belli kural ve uygulamalara bağlı olmuştur.Anahtar Kelimeler: Renk, Türk, Osmanlı, Sosyal Yapı, Kıyafet Ottoman Empire once ruled a great proportion of the soils in the continents of Europe, Asia and Africa , therefore Ottoman Empire has had a long relationship with communities living in this region. Each community were demonstrating their own traditions and customs, their religion, behaviours and attitudes. Each community had its own color symbolism. At this point, along with built-in traditions, law had been regulatory. In traditional societies, social adaptations related to the structure had usually emerged in line with developing interventions of the dominant ideology. In Ottoman Empire, dress colors, patterns and models were strict to properties such as non-Muslim, Muslim, ruler-ruled, lower class-upper class, village-town, male-female distinctions.Key Words: Color, Turk, Ottoman, Social structure, Dress
Collections