Ortaöğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinde akran zorbalığı; sosyo - ekonomik açıdan farklı iki bölgede bulunan ortaöğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin karşılaştığı akran zorbalığının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
''Akran Zorbalığı'' okullarda görülen şiddet davranışlarının önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Okullarda yaşanan şiddet, son yıllarda çeşitli ülkelerde olduğu gibi, ülkemizde de yaşanmakta ve birçok çalışmaya konu edilen bir sorundur. Bu araştırmanın temel amacı; öğrencilerin birbirlerine karşı gösterdikleri zorbaca davranışların incelenmesi ve farklı iki bölgede bulunan ortaöğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin yaşamış oldukları akran zorbalığının karşılaştırılması yapılarak, zorba, kurban ve zorba/kurbanları belirlemek, atılacak adımların sağlıklı ve verimli sonuçlar doğurmasını sağlamak amacı ile okul ortamında yaşanan zorbaca davranışları öğrenci görüşleri doğrultusunda incelemektir.Bu araştırmanın evren ve örneklemi; İstanbul İli' nde, Beşiktaş İlçesi' ne bağlı Etiler Semti ile Gaziosmanpaşa İlçesi' nde bulunan, Milli Eğitime bağlı iki ortaöğretim okulunda uygulama yapılmıştır. Okulların farklı bölgesel ve sosyoekonomik özellikler gösterebileceği öngörülerek, her iki okuldan rastgele seçilen ikişer yedinci sınıf ve ikişer sekizinci sınıf olmak üzere toplam 225 öğrenciye, 19 sorudan oluşan Kişisel Bilgi Formu ve 39 sorudan oluşan Yeniden Düzenlenmiş Olweus Zorba / Kurban Anketi (YDZ/KA) ile uygulama yapılmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 21.0 programı kullanılarak bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotları (Sayı, Yüzde) kullanılmıştır. Niteliksel gruplu değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere ki-kare analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında, %5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. ''Peer Bullying'' forms important part of the violence behaviour seen at schools. The violence seen at our schools in recent years just like other countries is existed in our country and became a problem and a subject of research and study. The objective of this research; investigate the violence behaviour associated with bullying shown among students in 7th and 8th grades at two different regions and make comparison of bullying vicitimization behaviour, bullying, vicitim and bullying/victims determination, in order to obtain right and correct results the violences and bullying behaviour is investigated in school environment by getting the students views on the subject.The population and samples of this research; implemented at two different intermediate schools in Istanbul, the first one is located in Etiler district of Beşiktaş municipality and the second school is in Gaziosmanpaşa district. The two schools at two different regions exhibits different social economical characteristics. The research is done by randomly selecting two students from each 7th grade and 8th grade, total of 225 students were asked to answer ''The Personal Information Form'' consisting of 19 questions and ''Revised Olweus Bullying/Victims Questionnaire Form'' consisting of 39 questions.The solutions of the statistical dataobtained from the research SPSS (Statistical Package for Social Sciences) is analyzed in computerized medium by using Windows 21.0 program. The evalution of the data is done by using defined statistical methods (Numbers, Percentage) , the relationship between the fixed and variables is determined by using chi square test analysis. The obtained results is calculated with 95% interval confidence with 5% tolerance.
Collections