Otantik icra geleneğine göre Erzurumlu Raci Alkır`ın seslendirdiği beş ezginin tınladığı anahtar üzerinde dikte ve karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türk Halk Müziğinin notasyon olarak çeşitli problemlere sahip olduğu yaptığımız incelemede anlaşılmıştır. Bu çalışmada gelecek nesillere Türk Halk Müziği eserlerini doğru aktarmak ve uluslararası müzik camiasında daha fazla yer almak için eserler bilimsel olarak tınladıkları anahtarlar üzerinde dikte edilmeleri ve kabul görmüş müzikal terimlerin yerinde uygulanması amaçlanmıştır. Bunu sağlamak için duyulan her sesi titizlikle yazarak eserlerin otantik karakterleri ile icracılara en doğru haliyle aktarmak gerekir. Çalışmada örneklem olarak Erzurumlu Raci Alkır'ın seslendirdiği beş eseri ele alınmıştır. Giriş bölümünde Türk Halk Müziği nota sisteminden ve aksaklıklarından bahsederek bizi araştırmaya yönelten hedef ve amaçlarından bahsedilmiştir. Bu durumun çözüme kavuşması noktasında yapılması gerekenlere değinilmiştir. İkinci bölümde Raci Alkır'ın hayatı, eserleri, tavır ve üslubuna değinilerek sanatçı kişiliği ortaya koyulmuştur. Üçüncü bölümde ise çalışmamız sonucunda elde edilmiş belgelenen kayıtlardan yola çıkılarak bilimsel doğrultuda dikte çalışmalarına yer verilmiştir. Çalışmamızla dikte edilen eserlerle daha önce kaleme alınmış aynı eserlerin karşılaştırılmasıyla sonuca varılmış, yapılan tespitler öneri olarak sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Türk Halk Müziği, Dikte, İcracı. Turkish Folk Music has improved very little in terms of dictation since it was compiled. In terms of scientific method it has to be intended to transfer the exact information to catch on the improving conditions and to pass on the information of Turkish Folk Music uncorrupt to the future generations. To achieve this one has to write down every note that is heard with thoroughness to transfer the exact information to the performer. To ensure that every voice that heard must be typed carefully and must be imported to performer in accurate form. In this study some performances by Erzurumlu Raci ALKIR are exemplified. In the opening chapter Turkish folk music notation system and deficiencies and the points needs to be done to solve this are mentioned. In the second chapter Raci Alkır's life, personality as an artist, his works, his manner and style are mentioned. In the third chapter through the scientific direction, based on his certified documents, his dictation works are mentioned and the study ends with the clarification of the results.Keywords: Turkish folk music, Dictation, Performer.
Collections