Grafik tasarımcılar, yazarlar ve yayınevleri ekseninde Türkiye` de kitap kapağı tasarımları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kitap, el yazması biçiminden, günümüz matbaa teknolojisi ile basılan haline kadar, duygu ve düşünceleri topluma ulaştırma işlevini etkin biçimde yerine getiren bir iletişim aracıdır. Kitap, nesne olan formuna ulaşana kadar, yazar, grafik tasarımcı ve yayınevi arasında bir dizi süreçten geçer.Kitap, yazarının bazen yazı, bazen şiir, bazen de fotoğraf kullanarak geniş kitlelere ulaştırmak istediği mesajlarını taşır. Bir başka değişle; kitap, içeriği ve taşıdığı mesajla, yazarının tasarımıdır. Grafik Tasarımcının tasarımını üstlendiği kitabın kapağı ise; kitap nesnesinin ciltlenmiş sayfalarını bir arada tutan bir kılıf, aynı zamanda yazarının, yayınevinin hatta tasarımcısının mesajlarını taşıyan bir ambalajdır, yani kitabın yüzü olma işlevini yerine getirir. Yayınevleri, yazara ve okuyucuya sorumluluğu da dikkate alındığında, yazarın metninin editöryel hazırlığından, kitap piyasaya sunulana kadar her aşamasında, rol alırlar. Yayınevleri, tüm ticari kurumlarda olduğu gibi kitabın kapağını ürün ambalajı olarak değerlendirebilmeli, hem yazarlarının hem de kendi kurumsal imajını zedelemeden, seçilen kapak anlayışları doğrultusunda doğru mesajı verebilmelidir. Kitap kapağında yer alan yayınevinin logosu okuyucu için önemli bir referanstır. Okuyucu için, yayınevinin daha önce yayımladığı kitapların kendisi üstündeki etkisi de önemlidir. `Grafik Tasarımcılar, Yazarlar ve Yayınevleri Ekseninde Türkiye' de Kitap Kapağı Tasarımları` isimli araştırmanın amacı kitap kapağını meydana getirmek için bir araya gelen farklı disiplinlerdeki bu kişilerin, kitap kapağı hakkındaki ortak ve tezat fikirlerinin irdelenmesidir. Kitap kapağının tasarım sürecinde, birlikte çalışan tarafların ortak çalışma ve işbirliği anlayışı vurgulanmıştır. Anahtar kelimeler: Grafik Tasarım, Kitap Kapağı, Kapak Tasarımı From the form of a manuscript to printed version, a book is a very effective communication instrument to transform thoughts and emotions. Until it reaches the final form, it passes through the process of the author, the graphic designer and the publisher.It is the bridge -to carry the message- between the author's mind and large masses by using prose, poetry or photography. In other words, a book is the design of the author by its content and message. The cover that the designer undertake to design is a case which serves to hold the pages that are stitched together, as well as a package which represents the messages of the author, the publisher and even the graphic designer his/herself. The book cover functions as the face of the book. Publishers, regarding theirs responsibilities for writers and readers, have a great deal of roles in every step from editorial preparations of texts until the book is marketed. They need to consider the book cover as the package of the product as in any other enterprise. A book cover is accomplished when it is appealing, functional and has right references to the context. The logo of the publisher is also an essential reference to the reader due to the effect of the other books that had been read from the same publisher. `Book Cover Designs in Turkey in line of Graphic Designers, Writers and Publishers` is to study the common and opposing ideas of people gathered from different disciplines to form a book cover. It is an emphasis on collaborations while designing a book cover.Keywords: Graphic Design, Book Cover, Cover Design
Collections