Hava taşımacılığını kullanan Türk yolcuların karakteristik özellikleri ve Türk havacılık işletmelerinin sunduğu self servis uygulamalarının kullanımına yönelik tutum ve güvenleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, günümüzde havacılık pazarında yaşanan yoğun rekabet ortmamından kaynaklanan şirket yönetim zorluklarına değişik bir pencereden bakarak, işletmelerin geliştirebilecekleri stratejik planlara katkı sağlama amacı çerçevesinde hazırlanmıştır. Çalışma kapsamında özellikle son 20 yıl içinde global olarak kullanım yoğunluğu artan self servis ürün ve hizmetlerinin havacılık sektöründe kullanımı değerlendirilmiş ve paralel olarak Türk havacılık sektöründeki uyugulamları irdelenmiştir. Self servis ürün ve hizmetlerinin kullanımına yönelik yolcu algıları global ve yerel pazar yapıları göz önüne alınarak karşılaştırılmış, bu tür ürün ve hizmet kullanımlarının avantaj ve dezavantajları, kültür ve güven boyutu faktörleri ile birlikte irdelenmiştir. Türk yolcuların karekteristik özelliklerini, tercihleri ve eğilimlerini ortaya çıkaracak bir anket çalışması gerçekleştirilmiş ve elde edilen verilerin analizleri yapılarak, Türk havacılık işletmelerine yönelik stratejik yönetim tavsiyelerine yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Havacılık, İşletme, Self Servis, Strateji. This thesis is prepared for providing a different look in aviation corporate management which has intense competition in today's market conditions so that aviation businesses and corporate management can benefit or can contribute to the purpose of the strategic framework of plans advised within this study. In particular operating under in the last 20 years as a global intensity of use of self-service products and services in aviation sector have been reviewed and in parallel such application usages have been compared with Turkish aviation market. Self-service products and services for the use of global and local passenger perceptions have been compared with market features between each other and with confidence and culture factors, usage of such applications have been evaluated with their own benefits and drawbacks. For gathering info containing Turkish passenger characteristics, capabilities, preferences and trends, a survey has been conducted and by acquiring data and analysis with this survey has helped to create a baseline including strategic management recommendations for the Turkish aviation corporate and business management. Key Words: Aviation, Management, Self Service, Strategy.
Collections