Lavta metodu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Türk lavtası icrasının öğrenilebilmesi için bir yöntem oluşturulmuştur. İlk olarak lavta klavyesindeki perdelerin anlaşılması kolay şablonlarla gösterilerek, daha hızlı tanınabilmesi amaçlanmıştır. Kolaydan zora doğru belli bir pedagojik sıralama ile alıştırmalar ve eserler verilmiş, bu doğrultuda icranın geliştirilebilmesi amaçlanmıştır. Metodda müzik bilgisi, lavtanın tarihçesi, ve Türk müziği bilgileri kabaca verilmiş olsa da asıl üzerinde durulan konu, lavtayı çalmaya başlayan öğrenciye klavyeyi tanıtma ve icraya başlatabilmektir. Bundan dolayı on üç basit makam ve çok kullanılan yedi makam, lavta perdeleri üzerinde tanıtılmış, sazın icra gelişimi açısından uygun etüd ve eserler ile desteklenmiştir. Bu methodun daha önce icra ile ilgili hiçbir kaynağı bulunmayan lavta çalgısı için, yol gösterici bir eğitim yöntemi olmasını umut etmekteyiz. İn this study a method has been developed in order to learn the Turkish lute execution. At first, understanding of the screen keyboard on the lute is intended to be recognized more quickly by showing with the simple templates. Towards a specific pedagogical sort of difficulty exercises and works has been given and by doing so development of the execution has been intended.Although the music knowledge, history of lute and knowledge of Turkish music have been given summarily in the method, the main subject being focused was to introduce the keyboard and to start execution to the student who began playing the lute.Therefore thirtinsimple and seven widely used modes have been introduced on the lute curtains, in terms of development of execution of the instrument beign supported by appropriate studies and works.We hope this method to be a guiding educational method for lute instrument which doesn't have any previous source of information about execution.
Collections