Asma davul çalgısıyla ritim öğretimi ve performansına yönelik metodolojik bir yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Asma Davul Çalgısıyla Ritim Öğretimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım` isimli çalışmada, asma davul çalgısının ulusal ve uluslararası anlamda eğitim ve performansına yönelik ortak bir dil oluşturulacaktır. Aynı zamanda, ilk defa bu çalışmada kullanılacak olan, yazılan ritim egzersizlerinin kare kodlarının oluşturulmasıyla da, ulusal ve uluslararası konuya ilgi duyan ilgililer için, teknolojinin kolaylaştırıcılığı ve kolay ulaşa bilirliği ile eğitim ve performansına farklı bir boyut kazandırılacaktır. Birinci bölümde, konunun amacı, gerekliliği ele alınış biçimleri ayrıntılı bir şekilde ortaya konulmuştur. İkinci bölümde çalgının, tarihsel süreç içerisindeki yeri ve önemi açıklanmış, asma davul çalgısının yörelere göre özellikleri, yöre de yaşayan davulcularla yapılan kişisel görüşmeler sonucunda tablolar halinde açıklanmıştır. Günümüzde, belirli standartlarda üretilen yeni asma davullar, yapılışı ve kullanılan malzemeleri bakımından incelenerek asma davul çalgısına dair güncel bilgiler oluşturulmuştur. Asma davulun stüdyo ortamında kaydına ilişkin bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümde vurmalı çalgılarda kullanılan evrensel müzik bilgileri incelenerek terminoloji oluşturulmuştur. Dördüncü bölümde, farklı boyut ve malzemeden elde edilmiş iki farklı asma davulun frekans ölçümleri yapılarak asma davul çalgısında kullanılacak ses sahaları, vuruş noktaları tespit edilmiş olup, beş çizgili portenin kullanılmasının gerekliliği ve nasıl kullanılacağına dair tanımlamalar yapılmıştır. Beşinci bölümde, oluşturulan terminoloji kullanılarak metodolojik bir yaklaşımla ritmik okuma ve koordinasyon sağlayıcı egzersizler yazılmış olup, performans geliştirici teknik ve ritmik çalışmaların, kare kodları oluşturulmuş, kare kod okuyucu programla, hazırlanan web sitesine erişim sağlanarak uygulanışı gösterilmiştir. Çalışmanın altıncı bölümünde, çalışmada elde edilen tespitler paylaşılarak, asma davul çalgısının ritim eğitimine katkıları ve performansına yönelik geliştirici öneriler, temennilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Vurmalı Çalgı, Asma Davul, Metod. `A methodological approach towards hanging drum instrument and it's performance` is in the works, for training and performance a common language will be created national and internationally. At the same time, the first to be used in this study, with rhythm exercises in creation of barcode, for the persons who interest about this subject national and internationally, will gain a different size to education and performance by facilitation to technology and easy accessibility. In the first part of the thesis the purpose and the necessity of this study is stated in details. The limits, methods and techniques are explained. In the second part, the importance of the instrument throughout the history is stated, the specifications ıf the instrument according to the regions and interviews with the local drummers are presented in tables. The contemporary built techniques and dimensions of the bass drum are specified. In the third part, a terminology is prepared by studying the universal music information used in percussions. In the fourth part, the necessity of using a 5 line treble staff and how it should be used are explained via the frequency measurements of two bass drums which are different in material and shape, thus sound areas and beat points are determined. In the fifth part, by using the created terminology, rhythmic readings and exercises for coordination are written with a methodological approach; square codes are prepared for performance improving techniques and rhythmic exercises are conducted and access to the prepared web site is maintained by using square code readers. In the sixth part of the study recommendations and advices are put forward about the contribution of the hanging drum to the rhythm education and performance improvements together with the obtained results of the study.Key Words: Percussion, Hanging Drum, Method
Collections