Sevim Burak oyunlarında parçalılık
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Sevim Burak oyunlarını 'parçalılık' kavramı üzerinden incelemek için kaleme alınmıştır. Bu sayede hem parçalılık kavramının tanımlanması hem de Sevim Burak oyunlarının yapısal bir analizinin yapılabilmesi amaçlanmıştır. Bu çerçevede önce parçalılığın kavramsal karşıtı olarak bütüncül yaklaşımlar ortaya konulmuştur. Sonrasında gerçek kavramının yaşadığı dönüşümün, epistemolojik krizlerin postmodern dönemi nasıl etkilediği üzerinde durulmuştur. Bu etkilenmenin sonucunda anlam ve yapılar bakımından hangi başat akımların ortaya çıktığı ve parçalı yaklaşımlara nasıl bir kuramsal alt yapı kurdukları açıklanmıştır. Burada önemli nokta, parçalılığın hem bir metinsel strateji hem de bir varoluş hali olduğudur. Bu bakımdan, edebiyat ve tiyatro metinlerinde, özellikle modern ve sonrasında parçalılığın nasıl bir paradigma yarattığı, metin-yazar-okuyucu eksenin izinin nasıl sürülebildiği tartışılmıştır. Böylece Sevim Burak oyunları, hem parçalı yaklaşımın örnekleri olarak sunulmuş, hem de teatral olarak nasıl bir potansiyel vadettiği ortaya konulmuşturBu tezin yazım amacı, geleneksel dramaturjilerin Sevim Burak oyunlarında görmezden geldiği potansiyeli ortaya çıkarmak ve benzer oyunlar ve uygulamalar için yönetmen ve oyunculara parçalı yaklaşımları temele alan farklı bir paradigma sunabilmektir.Anahtar kelimeler: Sevim Burak, parçalılık, metin, performans, postmodern This thesis is written to analyze Sevim Burak's plays in accordance with the concept of 'fragmentation'. Thus, in the thesis both defining the concept of 'fragmentation' and studying Sevim Burak's plays' structural analysis is aimed. First of all, 'integrated approach' is explained as a conceptual contrast to 'fragmentation'. Second, the evolution of the concept of 'reality' and how the epistemological breaks affected the postmodern period is discussed. With respect to these influences which dominant doctrines has come into being and what kind of theoretic substructure they have provided is explained. The essential point is that fragmentation is both a textual strategy and an existential notion. In this respect, how the fragmentation caused a new paradigm and affected the context of text-writer-reader is explained in the texts of literature and theatre especially in modern and postmodern period. As a result, Sevim Burak's plays are introduced both as an example of fragmental approach and theatric potentialities. The aim of this study is propound the potentiality of Sevim Burak's plays which are ignored by the traditional dramaturgical approaches and present a different paradigm for the directors and actors who want to deal with similar textual and theatrical forms consisting of fragmental approaches.Key words: Sevim Burak, fragmentation, text, performance, postmodern
Collections