Kişilerin sosyal açıdan kendilik algısı ve problem çözme becerileri ile internet bağımlılığı ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya'nın gelişen teknolojisi internet hayatımızın her alanına sokmuştur.Kişilerin en büyük iletişim araçlarından biri olarak kullandığı internet bugün pek çok`sosyal medya` aracılığıyla insanların internet üzerinden birbirlerine iletiler vemesajlar göndermesini sağlamaktadır. Ancak, bu artan kullanım oranı internetbağımlılığı diye adlandırılan bir başka psiko-sosyal bozukluğun da ortaya çıkmasınaneden olmuştur. İnternet bağımlılığının kişilerin bilişsel ve duygusal süreçleriüzerine etkisi literatürce desteklenen bir durumdur. Buradan yola çıkarak buçalışmada da internet bağımlılığının bilişsel düzeyde problem çözme becerisine,sosyal düzeyde ise kendilik algısına etkisi incelenmiştir.Çalışmaya Yıldız Teknik Üniversitesinden 18 ile 30 yaş arasında 600 öğrencikatılmıştır. İnternet bağımlılığını lçmek adına BAPİNT, kendilik algısını ölçmekadına `Sosyal Karşılaştırma Ölçeği` ve problem çözme becerisini ölçmek adına`Problem Çözme Envanteri` kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar SPSS programıaracılığıyla t-test, korelasyon ve ANOVA testleriyle analiz edilmiştir. Elde edilenbulgular çerçevesinde internet bağımlılığının kendilik algısı ve problem çözmebecerisi algısı üzerinde olumsuz etkisi olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İnternet Bağımlılığı, Kendilik Algısı, Problem Çözme. Developments on technology bring the internet in every part of our life.Today internet is used as one of the major tool of communication among people.This situation caused the development of `social media` which helps people to getinformation from around the world and their environment immediately. On the otherhand, misuse of internet is increasing as much as internet becomes a part of our life.Due to excessive use of internet, psychosocial disorders are now acquire currency,nowadays. In the same line with this situation, this study examines the problemsolving skills and self-perceptions of people in relation with internet addiction.Study was conducted with 600 students from Yıldız Technical University inIstanbul. `BAPINT` scale was used for assessment of internet addiction. `ReaderSelf-Perception Scale` was used for assessment of self-perception, and `ProblemSolving Inventory` was used for assessment problem solving skills of students. Datawere analyzed with SPSS statistical program trough t-test, correlation tests andANOVA test. It is found that, internet addiction has a negative effect on both selfperceptionand problem solving skills.
Collections