Lise son sınıf öğrencilerinin anne baba tutumları ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada lise son sınıf öğrencilerin anne baba tutumları ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkilerin incelenmesini amaçlanmıştır. Aynı zamanda cinsiyet, anne-baba eğitim düzeyi, sosyo-ekonomik düzey gibi sosyo-demografik değişkenlere göre bu puanların değişip değişmediği incelenmiştir.Araştırma İstanbul-Bakırköy içesinde bulunan toplam 2 dershaneden gerekli izinler alınarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, bu dershanelere devam etmekte olan lise son sınıf öğrencileri, örneklemi ise araştırmaya gönüllü katılmayı kabul eden 300 öğrenci (183 erkek, 117 kız) oluşturmuştur. Veriler Akademik Erteleme Ölçeği, Anne Baba Tutum Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklemler için t-testi, Kruskal Wallis testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Pearson Kolerasyon Katsayısı Analizi kullanılmıştır.Araştırma verilerinin analizi sonucunda lise son sınıf öğrencilerinin, annelerinin eğitim durumlarına, okumak istedikleri bölümle ilgili YGS'de aldıkları puanlara, 1. Dönemde başarısız derse sahip olma durumlarına göre anne-baba tutum puanlarını arasında anlamlı bir fark olduğu bulgulanırken, öğrencilerin gelir düzeylerine göre her iki puan kategorisinde de yani akademik erteleme ve anne-baba tutum puanlarını arasında da anlamlı bir fark olduğu bulgulanmıştır. Diğer bir analiz sonucunda ise akademik erteleme puanları ile demokratik anne-baba tutumu puanları arasında anlamlı bir korelasyona rastlanmazken, akademik erteleme ile koruyucu/istekçi anne-baba tutumu puanları arasında yüksek düzeyde anlamlı pozitif yönde düşük güçte bir korelasyon olduğu bulgulanmıştır. Koruyucu/istekçi anne-baba tutumu puanları arttıkça akademik erteleme puanlarının da artış gösterdiği görülmüştür. Bununla birlikte otoriter anne-baba tutum puanları ile akademik erteleme puanları arasında yüksek düzeyde anlamlı pozitif yönde orta güçte bir korelasyon olduğu bulgulanmıştır. Otoriter anne-baba tutumu puanları arttıkça akademik erteleme puanlarının da artış gösterdiği görülmüştür. Bulgular ilgili literatür verileri ile tartışılmıştır. Elde edilen bulgulara dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir. İn the present study, it was aimed to investigate the relation between attitudes of parents of senior high school students and students' academic procrastination was aimed to be investigated in this study. It is also investigated that whether these attitudes are altered due to socio-demographic variables such as gender, parents' level of education, soci-economical level Research was carried out in two course institutes located in İstanbul-Bakırköy of the classrom located in İstanbul-Bakırköy region with the necessary permits acquired. The scope of the study based on the senior high school students who were attending these institutes' courses and sample was generated out of 300 students (183 male, 117 female) on voluntary basis. Data was gathered through usage of Academic Procrastination Scale, Parental Attitude Scale and Personal İnformation Form.In the analysis of data for T-Test, Kruskal-Wallis Test, One-Way Analysis of Variance Analysis and Pearson Correlation Coefficient Analysis were used for independent samples.In conclusion of analysis of research data, no meaningful relation amaong senior high school students' educational level of their mothers, YGS score relating the faculties of their interest, having unsatisfactory course on first semester and parental attitude scores could be detected. There is also no evidence for a meaningful relation between academic prograstination and parental attitudes scores regarding level of income. Further analysis concluded a meaningful correlation between protective/demanding style parental attitudes scores and academic procrastination while there is no correlation between demogratic style parental attitudes and academic procrastination. İt was observed that academic procrastination scores tend to rise proportional to the rise of protective/demanding style parental attitudes scores. Furthermore, it was discovered that there is a meaningful, positive, high-level and medium strength correlation between authoritarian parental attitudes scores and academic procrastination. It was also discovered that academic procrastination scores tend to rise respect to authoritarian parental attitudes scores. Findings were discussed with the related literature arguments. Based on the findings, proposals have been developed.
Collections