Banka şubelerinin etkinliği ile insansız banka şubelerinin etkinliğinin karşılaştırılması: Bir Katılım Bankası örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile insansız şube olarak adlandırılan ve hiçbir işgücünün banka şube lokasyonunda çalışmadığı şubelerin etkinliği ve verimliliği ile geleneksel banka şubelerinin etkinliği ve verimliliği karşılaştırılacaktır. Banka şubeleri; banka gelirlerinin, etkinliklerinin ve banka müşteri tabanlarının büyümesinde önemli görevleri bulunmaktadırlar. Teknolojinin gelişimi ile banka şubelerine olan ihtiyaç azalsa da günümüzde banka şubelerine olan ihtiyaç halen kaçınılmazdır. Şubeler halen bankaların en çok masraf yaptıkları alandır. Şube ekseninde bankaların temel konsantrasyonu şube maliyetlerinin azaltılmasına yöneliktir ve şubelerdeki en büyük maliyet faktörü ise işgücüdür. Günümüzde geleneksel banka şube işlemlerini yapabilen ve şube lokasyonunda hiçbir personelin çalışmadığı, `insansız banka şubeleri` olarak adlandırılan, teknoloji şubeleri bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, insansız şubeler için bir etkinlik ölçüm modeli geliştirmektir, geleneksel banka şubelerini, bankaların kullandıkları alternatif dağıtım kanalları ve insansız şubeleri Veri Zarflama Analizi ile karşılaştırma yaparak bir karar aracı sunmaktır. `Unmanned branch` is defined as a bank branch, which is a fully automated brick and mortar branch alternative, and it combines the convenience of ATMs with the full range of options available at the physical branches. In this study, efficiency of brick and mortar branches and unmanned branches is compared. Bank branches play an important role in the growth of revenues, effectiveness and customer base for a bank. The need for bank branches has declined with the development of the technology in the recent years, but today, it is inevitable to operate a bank without branches. Besides the profit they generate, bank branches are still the most cost producing components of a bank. Therefore, main focus of banks for the branches is reducing costs, and the biggest cost factor in a branch is the labor cost. Today, there are technological branches in the banking industry, which are called `unmanned bank branches`. These branches behave same as the traditional bank branches; however, they are capable of operating with no staff at the branch location. The main goal of this study is to develop a model for measurement of the efficiency of unmanned branches and providing a decision-making analysis by comparing traditional brick and mortar bank branches, alternative delivery channels and unmanned branches using Data Envelopment Analysis.
Collections