Taksicilerde anksiyete düzeyi ile sosyodemografik değişkenlerin ve kendisinden kaynaklanan kaza oranlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, günlük yaşamımız içerisinde hizmet aldığımız taksicilerde,anksiyete düzeyi ile sosyodemografik değişkenlerin ve kendisinden kaynaklanan kazaoranlarını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi İstanbul'un tümilçelerinden seçilen gececi, gündüzcü, hafta sonu ve dönüşümlü çalışan olmak üzeretoplam 391 taksiciden oluşmaktadır. İstanbul'da 17 bin 395 taksi bulunmaktadır.Yapılan istatiksel hesaplamalar sonucu, 17 bin 395 taksiyi temsil edebilmek için,minimum 391 taksici ile görüşme sağlanması gerektiği saptanmıştır. Daha önce benzerbir araştırmada kullanılan sosyo demografik bilgi formuna, çalışmamıza uygun yenisorular eklenerek, araştırmamızdaki deneklere uygulanmıştır. Anksiyete duzeyininbelirlenmesi için ise `BECK (Anksiyete Ölçeği)` uygulanmıştır. Bu amaçla eldeedilen bilgilerin frekans yüzde dağılımları incelenmiş ve araştırmada elde edilenveriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 programıkullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde t-testi, anova testi, korelasyonanalizi ve tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Bulgular literatür çerçevesindeyorumlanarak, öneriler geliştirilmiştir. Taksicilerde, yapılan kaza oranlarınınüzerindeki anksiyete etkisi literatürde sık rastlanmadığından, konunun taksiciliğe yenibir bakış açısı getireceği düşünülmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, taksicilerdeanksiyete düzeyi genel olarak düşük çıkmış olsa da, kendinden kaynaklı kazayapanların anksiyete oranı, kendinden kaynaklı kaza yapmayanların oranına göre dahayüksek çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: Anksiyete, Taksi, Taksici, Kaza The purpose of this study was to explore and determine of anxiety level,sociodemographic variables and self-induced accident rates in taxi drivers that getservice in our daily life. The population of the study is occured of 391 cab-drivers,who are selected from all districts of Istanbul and who work at night, during thedaytime, over the weekend. There are 17,395 taxis in Istanbul. It has been determinedthat a minimum of 391 taxi drivers should be interviewed to represent 17,395 taxis.The test subjects are applied in our study by adding appropriate new questions to mywork , the form of sociodemographic information that has been used in a similar studybefore. BECK (Anxiety Scale) `was applied to determine the anxiety level. Frequencypercentage distribution of the so-obtained information for this purpose was examined,and SPSS (Statistical Package for Social Sciences) was used to analyze such data. Inthe analysis of the data was used t-test, anova test, correlation analysis and descriptivestatistics. The findings were commentated within the framework of literature,recommendations have been developed. It is thought that it will bring a newperspective to the taxi driver effects of anxiety on accident rates in taxi driver to didnot frequently encountered in the literature. According to results of the study, eventhough the anxiety rate of the taxi drivers were generally low, Anxiety rate of selfinducedaccident of taxi drivers were higher than anxiety rate of taxi drivers who didnot self-induced accidents.Keywords: Anxiety, Taxi, Taxi-Driver, Accident
Collections