Okul öncesi dönem (48-72 ay) çocuklarında ilişkisel ve fiziksel saldırganlığın mizaç ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada okul öncesi dönem (48-72 ay) çocuklarının, mizaç özellikleri ileanne-baba tutumlarının çocukların sergilediği fiziksel ve ilişkisel saldırgan davranışınaetkisi amaçlanmıştır. Araştırmanın örnekleminde ise İstanbul'da okul öncesi eğitimkurumlarına devam eden 48-72 aylık 138'i kız, 162'si erkek olmak üzere toplamda300 çocuk ve 300 anne-baba ile yürütülen bu çalışmadaki veriler SPSS (SitatistcalPackage for Social Sciences) 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çocuklar ileilgili demografik bilgileri öğrenebilmek için araştırmacı tarafından `Demografik BilgiFormu` hazırlanmıştır. Anne-babalar; Demografik Bilgi Formu, Anne-Babalık Stillerive Boyutları Ölçeği ve Çocuklar İçin Kısa Mizaç Ölçeğini doldurmuşlardır. Öğretmenlerise; Okul Öncesi Sosyal Davranış Ölçeği-Öğretmen Formunu doldurmuşlardır.Araştırmanın sonucuna göre fiziksel saldırganlık ile otoriter tutum ve fizikselsaldırganlık ile izinverici tutum arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Ayrıca,ilişkisel saldırganlık ile otoriter tutum ve ilişkisel saldırganlık ile yetkin tutum arasındaistatiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Fiziksel saldırganlık ilesebatkarlık mizaç özelliği ve fiziksel saldırganlık ile ritmiklik mizaç özelliği arasındada anlamlı bir ilişki bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Fiziksel Saldırganlık, İlişkisel Saldırganlık, Mizaç, Anne-Baba Tutumu. The purpose of this study is to determine the effects of temperament traits andparental attitudes on the physical and relational aggressive behavior of children inpreschool period (48-72 months) children. Sample of the study consisted of a totalof 300 children living in İstanbul (n=138 girls and n=162 boys). Children wereaged between 48-72 months. Data gathered in this study carried out with a total of300 children and parents were analyzed using SPSS (Statistical Package for SocialSciences) 22 software. A general information form was developed by the author tocollect demographic and children's specific information. Mother-Father of thesechildren were asked to `Demographic Information Form`, `Parenting Styles andDimensions Questionaire`, `Short Temperament Scale for Children` Teachers of thechildren completed the `Preschool Social Behaviour Measure-Teacher's Form`, foreach child.Based on study findings, a statistically significant relation was observed betweenphysical aggression with authoritarian attitude and physical aggression with permissiveattitude. Accordingly, It seems that physical aggressive behavior is high in childrenwith authoritarian and permissive parental attitudes. A statistically significant relationwas observed between relational agression with authoritarian attitude and relationalagression with competent parental attitudes.A statistically significant relation was observed between physical aggression withpersistence temperament trait and physical aggresion with rythmic temperament traits.It is observed that physical aggressive behavior is increasing in children with rhythmand persistence temperament characteristics.Keywords: Physical Aggression, Relational Aggression, Temperament, ParentsAttitude.
Collections