Üniversite öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ile umutsuzluk ve yaşam doyumu arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ile umutsuzluk ve yaşam doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2016-2017 Eğitim Öğretim yılında Haliç Üniversitesi'nde öğrenim gören 195'i kız (%52,0) 180'i (%48,0) erkek olmak üzere 375 öğrenci katılmıştır. Bu araştırmada öğrencilerin yalnızlık düzeylerini değerlendirmek için `Ucla Yalnızlık Ölçeği`, umutsuzluk düzeylerini belirlemek için `Beck Umutsuzluk Ölçeği`, yaşam doyumlarını ölçmek için ` Yaşam Doyumu Ölçeği` kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinin Demografik özelliklerine ilişkin verilerin değerlendirmesinde `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 23,0 programından yararlanılıp frekans dağılımları oluşturulmuş, Bağımsız Gruplar t-testi, Tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Pearson korelasyon katsayısı tekniği, Tukey çoklu karşılaştırma testi analizleri kullanılmıştır. Yalnızlık düzeyleri ile umutsuzluk arasında orta ve pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Yalnızlık Ölçeği'nden alınan puan arttıkça Umutsuzluk Ölçeği'nden alınan puan da artmaktadır. Yalnızlık düzeyleri ile yaşam doyumu arasında orta ve negatif yönlü bir ilişki vardır. Yalnızlık Ölçeği' nden alınan puan arttıkça Yaşam Doyumu Ölçeği'nden alınan puan azalmaktadır. Yaş, cinsiyet, algılanan .ekonomik durum ve algılanan akademik başarı değişkenleri ile .yalnızlık arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Gelecekten beklenti, sosyal aktivite ve sosyal ilişki değişkenleri ile yalnızlık düzeyleri arasında da anlamlı farklılık bulunmuştur In this research the corelation between the university students loneliness levels, hopelessness and life stisfaction was aimed to study. For the research 375 students who Haliç University between 2016 and 2017 educational year attended in total that 195 of them were female (%52), 180 of them were female (%48). In this research to evaluate the students loneliness levels ` Ucla Loneliness Scale`, to define their hopelessness levels `Beck Hopelessness Scale`, to measure their life stisfactions `Life Stisfaction Scale` were used. `Personel Information Form` was used while evaluating the data about the university students demographic features. SPSS 23 programme was used to analyse the data and frequency distribution was created, independent groups t-test, one way varience analyse (ANOVA), Pearson coralation coefficient technique, Tukey multiple comparison test analyses were used. A mediocre and positive directional corelation was found between the lonliness levels and hopelessness. As long as the grade from Lonliness Scale increases, the grade from Hopelessness Scale increases. A mediocre and negative directional corelation was between the lonliness levels and stisfaction. As long as the grade from Lonliness Scale increases, the grade from Stisfaction Scale decreases. A meaningful difference was found between age, sex, economical situation, academical success variables loneliness A meaningful corelation was found between socialactivity variable, lonliness. A meaningful difference was found between personal relations variable loneliness. A meaningful difference was found between fature expectation variable loneliness.
Collections