Basın fotoğrafında algı yönetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde fotoğraf artık her sektöre, her alana girmiş bulunmaktadır. Fotoğrafın kullanılmadığı yer neredeyse yok gibidir. Fotoğrafın etkili bir iletişim aracı olması; medyada, basında okuyucu algısı üzerindeki etkileri tartışılmaktadır.Fotoğraf, yaklaşık 150 yıldır hayatımızdadır ve halen hayatımızda olmaya devam etmektedir. Fotoğrafın ilk ortaya çıkışı anı dondurmak olsa da, bu gün gelinen noktada fotoğraf sadece bir imge olmanın ötesine geçmektedir. Sosyal hayat, toplum için önemli bir bellek haline gelmektedir. Reklamcılıktan pazarlamaya, sanattan sağlık sektörüne bı̇rçok yerde karşılaşılan fotoğraf; görsel belge nı̇telı̇ğı̇nden ötürü de çeşitli unsurların; grupları kendi istediği yönde etkı̇lemesı̇ için kullandığı bir unsur haline gelebı̇lmektedı̇r. Bu nedenle basında güçlü bı̇r ı̇letı̇şı̇m aracı olan fotoğrafın kullanımının getirdiği bazı sorumluluklar vardır. Doğru ve gerçek fotoğrafın kullanılması basın sektöründe kabul edı̇len etı̇k değerlerden bı̇rı̇dı̇r.Bu araştırmada basında çıkan, literatürde de yer almış fotoğraf manı̇pulasyon örneklerı̇ne yer verı̇lmı̇ş ve bu örnekler üzerı̇nden algı yönetı̇mı ele alınmıştır. Medya habercı̇lı̇ğı̇, fotoğrafçılık ve algı kuramlarını ı̇şleyen lı̇teratür ı̇ncelenmı̇ştı̇r. Aynı zamanda habercı̇lı̇k alanında çalışan kı̇şı̇lerle konu hakkında yapılan ayrıntılı röportajlara yer verı̇lmı̇ştı̇r.Anahtar Kelimeler: Fotoğraf, Basın, Algı. Photography has already taken its place in all sectors and spaces of today's world. It is virtually used everywhere. The effectiveness of photography as a communication tool and its effects on the perception of media and press reader are being discussed.Photography has been in our lives for almost 150 years now. Although the initial reason to photograph something was `to freeze time`, photography is beyond being an image today. Social life is becoming an important memory for society. Featuring on various media such as advertisements, marketing, arts, and health sector, photography may be used as a tool by certain groups to impress individuals, on account of being a visual document. Therefore the use of photography, a powerful communication tool, in press brings some responsibilities. Use of correct and real photographs is one of the ethical values that are accepted by the press sector.This study gives examples of manipulations in photographs that featured in press, and deals with perception management exerted with these examples. Literature on press reporting, photography, and perception theories was examined. Also, detailed interviews about the topic made with people working for press reporting are also included.Key words: Photography, Press, Perception.
Collections