Meslek yüksek okulu öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, meslek yüksekokulu öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin belirlenmesi ve bazı değişkenlerle (bölüm, sınıf, mezun olunan lise, yaş, cinsiyet, bölümü isteyerek seçip-seçmeme, doğum yeri, kardeş sayısı, çalışma durumu, ekonomik düzey, ikamet yeri, anne eğitim durumu ve mesleği, baba eğitim durumu ve mesleği) ilişkisinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerini nasıl etkilediğini belirlemektir. Araştırmanın evrenini Haliç Üniversitesi'nin birinci ve ikinci sınıflarında okuyan 1063 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma nicel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri `Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği'nden elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde araştırmanın hipotezlerine göre betimsel istatistikler (frekans, yüzde, ortalama, standart sapma), Mann Whitney-U, Kruskall Wallis, Kolmogorov-Smirnov dağılım testi ve Spearman Korelasyon Analizi ve Korelasyon katsayısı istatistiklerinden yararlanılmıştır. Analizler SPSS 21.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda yaşam boyu öğrenmenin alt boyutlarıyla bölüm, ikametgah, babanın eğitim durumu, kardeş sayısı, bölümü isteyerek seçip seçmeme, cinsiyet ve sınıf değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Yaşam boyu öğrenmenin alt boyutları arasında da anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. The main purpose of this study is to identify the lifelong learning trends of vocational school students and how those lifelong trends are affected by some variables (department, class, graduated high school, age, gender, whether the department is chosen willingly, place of birth, number of siblings, working status, income level, place of residence, education level and occupation of the mother, education level and occupation of the father). Research screening model is a descriptive study. The population of the research was composed of 1063 students from the first and second grade of Haliç University. The research is a quantitative study. Data of the research was obtained from `Lifelong Learning Trends Scale`. Descriptive statistics in accordance with the research hypotheses (frequency, percentage, mean, standard deviation) Mann Whitney-U, Kruskall Wallis, Kolmogorov-Smirnov distribution test and Spearman Correlation Analysis and Correlation Coefficient statistics were used for data analysis. Analyzes were made by using SPSS 21.0 package program. As the result of the analyzes carried out, significant differences among variables as lifelong learning subgroups, department, place of residence, education level of the father, number of siblings, whether the department is chosen willingly, gender and class were identified. Significant differences among sub dimensions of lifelong learning were also observed.
Collections