7 -8. sınıf öğrencilerinin denetim odağı ile yönetici işlev davranışlarının derecelendirmenin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 7. ve 8. Sınıf öğrencilerin denetim odağı düzeyi, yönetici işlev davranışlarını değerlendirme ve bazı demogratif değişkenlerle ele alınması amaçlanmıştır. Araştırmaya, İstanbul ilinin Bağcılar ilçesine bağlı 2015-2016 öğretim yılında Bağcılar Borsa İstanbul Ortaokulu 7. ve 8. sınıfta okuyan 167 öğrenci, 167 öğrencinin ebeveyni ve 167 öğrencinin öğretmeni katılmıştır. Katılımcılardan 7. ve 8. sınıf öğrencilerine araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu`, Öngen (2003) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan `Nowicki-Strickland İç-Dış Denetim Odağı Ölçeği`. `Yönetici İşlevlere Yönelik Davranışlarını Değerlendirme Envanteri öğrencilerin ebeveynleri ve öğretmenlerine ayrı ayrı uygulanmıştır. Analizler sonucunda denetim odağı ile Yönetici işlevlere yönelik davranışlar arasında Ebeveyn ve Öğretmen Formları açısından farklı sonuçlar bulunmuştur. İç dış Denetim odağı ile Yönetici İşlevlere Yönelik Davranışları Değerlendirme Envanteri (YİYDDE) Ebeveyn formu toplam puanlar arasında negatif yönde anlamlı ilişkiler bulunmuşken; Öğretmen Formu toplam puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. İç dış Denetim Odağı alt ölçekleri ile Yönetici İşlevlere Yönelik Davranışları Değerlendirme Envanteri 'nin Ebeveyn ve Öğretmen alt ölçekleri arasında ilişkiler saptanmıştır. Araştırma kapsamında cinsiyete göre sadece batıl inançlar için denetim odağı alt ölçeği ile farklılık bulunmuşken gelir düzeyi ve kardeş sırası değişkenleri ile denetim odağı alt ölçekleri arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Anahtar Kelimeler: Denetim Odağı, yönetici işlevler. It was aimed to analysing 7-8th grade elementary student with locus of control level, grading of executive functions behavior and some demographic variables in this research. The sample was composed of 7th and 8th grade students who lives in Bagcilar district of Istanbul. Also, the participants consisted of 167 students, parents of 167 students and teachers of 167 students in the 2015-2016 school year. Demographic information form prepared by researcher was applied 7th and 8th grade students. Also, `Nowicki-Strickland Locus of Control Scale` the validity and reliability of which was control out by Ongen(2003). `Behavior Rating Inventory of Executive Function` , the validity in study was maintained by Erdogan Bakar and ark. (2011) scale was researched and as to psychometric properties in Turkish culture were made by Karakaş and Dogutepe (2011). As a result of the analysis, there were different results between locus of control with executive function behavior collected by parent forms with teacher forms. There was a negative significant correlation between Locus of Control, Behavior Rating Inventory of Executive Function (Brief) and Parent's Form. In addition to this, there was not a significant correlation with total score of Teacher's Form. There was a correlation between Locus of Control Scale and Teacher and Parent Scale of Behavior Rating Inventory of Executive Function. According to the gender, whereas differences were found with subscale of locus of control for only superstitious beliefs, a significant difference was not detected with level of income and sibling order variables between subscales of locus of control.Key Words: Locus of control, Executive Function.
Collections