Otizm veya özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış çocukların annelerinde, tükenmişlik belirtileri ile başa çıkma stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan araştırmada otizm veya özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış çocukların anneleri ile sağlıklı çocukların annelerinin tükenmişlik belirtileri ile başa çıkma stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi hedeflenmiştir.Araştırmanın örneklemini otizm ve özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış çocukların anneleri ile sağlıklı çocukların anneleri olmak üzere toplamda 155 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcı olan annelere Sosyodemografik Veri Formu, Maslach Tükenmişlik Ölçeği ve Başa Çıkma Stratejileri Kısa Formu uygulanmıştır.Araştırma sonucunda demografik değişkenlere göre annelerin tükenmişlik düzeyleri ile başa çıkma stratejileri farklı değildir. Sağlıklı çocuğa sahip annelerin tükenmişlik ile problem odaklı başa çıkma arasında orta düzeyde pozitif korelasyon olduğu belirlenmiştir. Otizm ve Özgül Öğrenme Güçlüğü tanısı alan çocukların annelerinin tükenmişlik ile başa çıkma stratejileri arasında herhangi bir ilişki belirlenmemiştir.Anahtar Kelimeler: Otizm, Özgül Öğrenme Güçlüğü, Tükenmişlik, Stres, Başa Çıkma In study; it is aimed to analyze the relation between burnout symptoms and coping strategies of mothers having healthy children, and having autistic children and children with specific learning disability.The sample of the research consists of 155 people in total especially mothers of healthy children and children with specific learning disability. In study; Sociodemographic Data Form, Maslch Burnout Scale and Coping Strategies Short Form are applied to participant mothers.As a result of the study; according to the demographic factors, levels of burnout and coping strategies of mothers are not different. At medium level, positive correlation is determined between problem-focused coping strategies and burnout of mothers having healthy children. Any relation is not determined between coping strategies and burnout of mothers having autistic children and children with specific learning disability.Key Words: Autism, specific learnig disability, burnout, stress, coping
Collections